Lotus Bakeries boekt hogere omzet dankzij groei merkproducten

Print
Lotus Bakeries heeft tijdens het eerste halfjaar van 2012 139,3 miljoen euro omzet gerealiseerd. Dat is 4,3 procent meer dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. De omzetgroei op de merkproducten lag zelfs nog iets hoger.

Na een goed 2011 kon het merk Lotus zijn marktaandeel in de segmenten van speculoos, gebak en wafels en peperkoek nog versterken.

Dat is onder meer te danken aan "significante investeringen in communicatie met de consument". Zo had Lotus Bakeries in het eerste semester van 2012 marketingcampagnes lopen in Nederland en Frankrijk, waar respectievelijk gefocust werd op de ontbijtkoekmarkt via het merk 'Koninklijke Peijnenburgen' en op de koekjesmarkt 'voor bij de koffie'. De koekjesproducent wil dan ook sterk blijven inzetten op marketing in de toekomst. "We denken hier op lange termijn", zegt CEO Jan Boone. Vooral voor speculoos, het koekjesproduct dat het makkelijkste exporteerbaar is omwille van versheidsredenen, wil de groep investeren in marketingmiddelen en mensen in het Verenigd Koninkrijk, Noord-Oost-Europa en Noord-Amerika. Het nettoresultaat kwam tijdens het eerste semester uit op 12,8 miljoen euro, een stijging van 13,6 procent. Tijdens het eerste semester in 2011 bedroeg de winst immers 11,281 miljoen euro. Tijdens de eerste jaarhelft werd voor 13,5 miljoen euro geïnvesteerd, vooral in de verdere uitbreiding van de productiecapaciteit van speculoos in Lembeke en de uitbouw van de fabriek in Oostakker tot een strategische gebakfabriek. In Lembeke zijn de productielijnen intussen volledig operationeel, wat werk voor een twintigtal extra medewerkers oplevert.

.

Nu in het nieuws