Nieuw rondje prijsverlagingen bij Delhaize

Nieuw rondje prijsverlagingen bij Delhaize

Nieuw rondje prijsverlagingen bij Delhaize

Print
Delhaize lanceert een tweede golf van prijsverlagingen, ditmaal voor babyproducten en frisdranken. Dat heeft de supermarktketen bekendgemaakt. Het is volgens de keten niet de bedoeling een prijzenoorlog te ontketenen.

Delhaize België voert vanaf 22 maart een blijvende prijsvermindering door op meer dan honderd producten van nationale merken van babyproducten en frisdranken.

De prijsverlaging bedraagt gemiddeld 7 procent, met uitschieters tot 13 procent. Delhaize wil met de prijsverlagingen de klant duidelijk maken dat het qua nationale merken scherp staat geprijsd, en dat in combinatie met de huismerken klanten het voordeligst winkelen bij Delhaize, aldus een woordvoerder. Zijn de prijsverlagingen een reactie op de komst van de Nederlandse keten Albert Heijn? "Nee, we geloven in onze eigen strategie. We gaan die niet aanpassen voor de komst van een nieuwe speler", aldus de woordvoerder. Het bedrijf ontkent dat er sprake is van een prijzenoorlog die wordt gestart. Gevraagd of er nog prijsverlagingen aan zitten te komen, luidt het dat "er nog munitie is om hier nog verder in te gaan". Een maand geleden kondigde Delhaize prijsverlagingen aan voor meer dan 300 producten van nationale merken. Bij de presentatie van de jaarcijfers van de Delhaize-groep raakte bekend dat het bedrijf in België marktaandeel kwijt speelde en dat de focus op verdere prijsverlagingen zal liggen.