© REUTERS
Hun vlucht werd geannuleerd, maar daar liet deze vader het niet bij
Een erg radicale manier om je geld terug te eisen na een geannuleerde vlucht: deurwaarders sturen naar de luchthaven. Dat deed een Britse vader, met succes.
Op vakantie in het Portugese Faro met zijn vrouw en hun drie dochters. Dat was het plan van Russel Quirk uit het het Britse plaatsje Brentwood, in januari 2021. Tot hij de ochtend van hun vertrekdag opstond en een berichtje zag van luchtvaartmaatschappij Wizz Air. “Je vlucht is geannuleerd, stond er”, zegt hij bij BBC. “Maar een uitleg kregen we niet. Ook geen aanbod van een alternatief of een verontschuldiging. Ik moest mijn drie dochters wekken en hen zeggen dat we niet op vakantie gingen. Ze waren heel kwaad.”
De man had van tevoren betaald voor de hotels, enkele transfers en een lounge op de luchthaven, dus ging hij op zoek naar een andere vlucht. Die vlucht, samen met de kost van een ongebruikte hotelkamer en andere onkosten, kostten hem naar eigen zeggen 4.500 pond (5.000 euro).
Geld terug
Toen ze weer thuis waren, besloot hij zijn geld terug te eisen van Wizz Air. Pas na twee maanden aandringen lukt het hem om de tickets voor de geannuleerde vlucht terugbetaald te krijgen. Maar de 4.500 pond die hij extra uitgegeven had, die wilde hij ook nog terug. En dus stuurde hij deurwaarders naar het loket van Wizz Air in de luchthaven van Luton. “Ze kregen de keuze: het geld geven, of de deurwaarders zouden het meenemen in de vorm van goederen. Dat zouden dan stoelen, computers, tafels of een vliegtuig geweest zijn”, zegt Quirk. Tot zijn teleurstelling, zegt hij grappend, kregen zij het geld mee.
“Schokkend, chaotisch en slordig”, noemt hij Wizz Air en wat gebeurd is. “Ik heb het gevoel dat bedrijven steeds vaker denken dat ze klanten als afval kunnen behandelen. Ik ben vastbesloten om dat niet te laten gebeuren. Mijn boodschap is: als je doorzet, krijg je zelfs van grote bedrijven waar je recht op hebt.”
Een woordvoerder van Wizz Air zegt dat het om een spijtig voorval gaat, en dat het bedrijf in de fout is gegaan. “We hebben niet snel genoeg gereageerd, en dat spijt ons.”
Hoofdpunten
Nieuwe aanslag verijdeld in Borgerhout: “burgers” dragen onderschepte bommenlegger over aan politie
“Ontsla elk jaar de 10 procent slechtste werknemers”: de brulaap waar ooit ook Vlaamse bazen mee dweepten, heeft afgedaan
Onwettige pensioenvergoeding niet de enige keer dat Siegfried Bracke extra langs de kassa passeerde
Met de weekendtrein van Mol naar Antwerpen: “We hopen dat jullie straks allemaal een klacht indienen”
MEER OVER
Schermutselingen tussen manifestanten en agenten bij omstreden waterreservoir in Frankrijk
Rond een omstreden waterreservoir in aanbouw in Frankrijk is het zaterdag tot confrontaties …
Kernkabinet zit opnieuw samen over begrotingscontrole
Het kernkabinet van de federale regering zit sinds zaterdagmiddag opnieuw samen over de …
Huisanalist Patrick Goots trekt vijf lessen uit debuut Tedesco: “Het voetbal waar hij voor staat heb ik tegen Zweden nog niet gezien”
De kop is eraf voor nieuwbakken bondscoach van de Rode Duivels Domenico Tedesco (37). De …
Eva De Bleeker heeft nieuwe job, maar sluit ook terugkeer naar politiek niet uit
Vier maanden nadat ze door haar eigen partij Open Vld aan de kant werd geschoven als …