Werken tijdens of na kanker: Jobat ondersteunt Rentree

Veertig Jobat-klanten droegen tijdens het eindejaar hun steentje bij aan Rentree. Diens gratis dienstverlening helpt (ex-)kankerpatiënten met vragen rond werk. “Als je te maken hebt met kanker, dan bekommer je je het liefst om je eigen gezondheid.”

William VisterinBron: Jobat.be

Rentree, onderdeel van koepelvereniging Sterpunt Inclusief Ondernemen, is een zelfstandige non-profit dienst voor mensen met een kankerdiagnose. Zowel werknemers, zelfstandigen als werkzoekenden kunnen er terecht met hun vragen.

“We zijn er voor mensen die na hun ziekte opnieuw willen werken. Voor zij die graag tijdens hun behandeling aan de slag blijven. En voor diegenen die ondersteuning willen bij het zoeken naar een job”, stelt Ellen Caers, coördinator bij Rentree Dienstverlening.

In de zeven jaar dat de dienst bestaat, vonden al 1.500 kankerpatiënten hun weg naar Rentree. “Van het volgen van een webinar, een vraag aan een coach tot een langdurig traject.” Centraal in de dienstverlening zijn de ruim 70 coaches die allemaal een specifieke opleiding krijgen.

FORSE GROEI

Kwalitatief en toegankelijk, zo omschrijft Caers hun (gratis en op maat) dienstverlening. “We proberen zonder wachtlijsten te werken.” Ook al is de vraag hoog. “De voorbije drie jaar groeiden de trajecten die onze coaches aangingen met 40%.”

Rentree zal de extra middelen vanuit de Jobat-klanten (toch enkele duizenden euro’s) gebruiken voor zijn basisdienstverlening: het ondersteunen van zijn coaches en het verder uitbouwen van het partnernetwerk. “Maar ook voor communicatie, om nog meer eindklanten te kunnen bereiken en informeren.”

Bron: Jobat.be

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER