Barbie en Chinese ontwerper brengen speciale Barbie uit voor Chinees Nieuwjaar
Mattel, de fabrikant achter de populaire pop Barbie, heeft samen met de Chinese modeontwerper Guo Pei een Barbiepop ontwikkeld speciaal voor Chinees Nieuwjaar. De pop werd voorzien van een bob kapsel en mantelpakje met geborduurde draken.
Wij mogen dan net de feestdagen achter de rug hebben, de Chinezen vieren het nieuwe jaar pas op 22 januari. Ter gelegenheid daarvan komt Mattel, de speelgoedfabrikant achter Barbie, samen met modeontwerper Guo Pei met een speciale pop op de proppen.
De Barbie met zwart bobkapsel kreeg van Pei een blauw mantelpakje aan met daarop geborduurde draken. De ontwerper liet zich inspireren door de Qing-dynastie, waarnaar hij wel vaker verwijst in zijn creaties. Het is overigens niet de eerste keer dat Pei en Mattel de handen in elkaar slaan. In acht jaar tijd gaat het om de derde samenwerking.
De pop zal binnenkort in beperkte oplage te koop zijn op de Chinese website van Barbie en nadien ook wereldwijd. De prijs bedraagt ongeveer 80 dollar of 75 euro.
Hoofdpunten
Wout van Aert “verrast” door sterkere en sluwe Mathieu van der Poel: “Ik zat de hele koers als een laffe renner in het wiel”
VIDEO. Tranen bij kleine Georges: Wout van Aert kan zoontje niet troosten met zilveren medaille na WK veldrijden
Entourage van Mathieu van der Poel ontploft: “Tijdens die sprint gierde de adrenaline door ons lijf”
Mathieu van der Poel glundert na “fantastisch duel” met Wout van Aert op WK: “Eén van de drie mooie zeges uit mijn carrière”
MEER OVER Lifestyle
BEDPRAAT. “Hij duwde zijn middel omhoog en de harde stof van zijn jeansbroek wreef tussen mijn benen. Ik bewoog mee”
BV Hotspot. Lesley-Ann Poppe geeft zich bloot en op welke celeb lijkt Jitske Van de Veire?
Comfy Mary Janes, de perfecte make-upborstel en een chic sportjasje: de shopbuit van team Billie
Binnenkijken bij Evie en Tomas, die gingen voor een totaalrenovatie met behoud van authenticiteit