© BFM

Studio tijdelijk onbewoonbaar na kleine brand in opvangcentrum voor vrouwen

Boechout -

De brandweer rukte dinsdagmiddag uit naar de Heuvelstraat in Boechout. Daar was brand ontstaan in een opvangcentrum voor vrouwen. Alle bewoners werden uit voorzorg geëvacueerd, niemand raakte gewond.

jtp

De brand ontstond iets voor 14 uur in een studio op de eerste verdieping bij Ohana, een opvangcentrum voor vrouwen. De bewoner was op dat moment niet thuis, maar door het brandalarm werd de brand snel opgemerkt. De verantwoordelijke van het gebouw sloeg tijdig alarm en liet het gebouw uit voorzorg evacueren.

Alle bewoners werden opgevangen in een bijgebouw. De brandweer kreeg de brand snel onder controle. Vermoedelijk lag een omgevallen kaars aan de oorsprong. Niemand raakte gewond, maar het appartement liep wel wat brand-, rook- en waterschade op en is tijdelijk onbewoonbaar. Ook in de gang is er sprake van wat rookschade. Na het blussen bleef de brandweer nog enige tijd ter plaatse voor de nodige nazorg zoals ventilatie.

© BFM

© BFM 

© BFM 

© BFM

© BFM

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Bekijk meer ATV