© BFM

Genster in zetel veroorzaakt smeulbrand in woning, geen gewonden

Wuustwezel -

De brandweer rukte dinsdag uit naar de Meerseweg in Wuustwezel (Loenhout). Daar was brand ontstaan in de living van een alleenstaande woning. Niemand raakte gewond.

jtp

De 40-jarige bewoonster van de woning merkte een hevige rookontwikkeling op in de living en verwittigde de brandweer. Door het gebrek aan zuurstof doofde de brand gelukkig vanzelf uit, waarna de brandweer nog zorgde voor voldoende nazicht en ventilatie.

Volgens de brandweer is het vuur ontstaan door een weggesprongen genster uit de kachel. De lederen zetel vatte vuur en hulde de living in een dikke rook. In de living is sprake van veel roetschade, maar de woning is niet onbewoonbaar verklaard. Niemand raakte gewond.

© BFM

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners