© Shutterstock
Onze bespaartip: doe die tweede koelkast weg en bespaar 133 euro
Van torenhoge energieprijzen tot historische inflatie: het leven wordt aan sneltempo duurder. Het goede nieuws is dat we met kleine ingrepen steeds meer impact kunnen hebben op onze portemonnee. Daarom geeft Gazet van Antwerpen elke dag een handige bespaartip. Doe er je voordeel mee!
Veel mensen hebben een tweede koelkast, in het berghok, de garage of de kelder. Heel handig om te allen tijde alle dranken in huis koud te hebben staan, maar je kunt je afvragen of dat wel echt nodig is. De garage- of kelderkoelkast is meestal een oud apparaat dat veel stroom verbruikt: het Nederlandse Milieu Centraal schat dat een tweede koelkast 190 kWh per jaar verbruikt, aan de huidige gemiddelde elektriciteitsprijs kost dat 133 euro.
Daarom overweeg je best om die tweede koelkast van de hand te doen. Heb je te weinig plek in je eerste koelkast? Dan kan het voordeliger zijn om je twee kleine koelkasten te vervangen door een groter, nieuwer en dus zuiniger model. Gebruik je je tweede koelkast alleen tijdens feestjes? Zet hem enkel dan aan en trek de stekker meteen na het feestje weer uit. JVBo
Hoofdpunten
RECONSTRUCTIE. Hoe het perfecte uur Mathieu van der Poel zijn vijfde wereldtitel opleverde
Wout van Aert grijpt kans niet: “Ik was in de war en vergat mijn eigen sprint te rijden”
VIDEO. Tranen bij kleine Georges: Wout van Aert kan zoontje niet troosten met zilveren medaille na WK veldrijden
Entourage van Mathieu van der Poel ontploft: “Tijdens die sprint gierde de adrenaline door ons lijf”
MEER OVER
ALLEMAAL ANTWERPEN. “Ik heb geen gsm, auto of bankkaart”
Elke weekdag plukken onze reporter en fotograaf een toevallige voorbijganger van straat voor een …
Bart Moeyaert (58), veertig jaar na droomdebuut ‘Duet met valse noten’: “Ik was toen bijna even oud als mijn lezers”
Kent u een Vlaamse jeugdroman die populairder is dan Duet met valse …
Havenexpert over de toekomst van onze havens: “Spoorvervoer wordt belangrijk, maar in de praktijk zijn er nog te veel drempels”
In een uitgebreid onderzoek werpt haveneconoom Theo Notteboom zijn licht op de toekomst van onze …
Forse investering in spoorvervoer in de haven moet files op de weg tegengaan
Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het spoor, en de bedrijven BASF en Combinant investeren …