© ypw

Brand in woning kunstenaarskoppel: rookmelders konden erger voorkomen

Sint-Niklaas -

In de Hertenstraat in Sint-Niklaas is dinsdagavond rond 21 uur brand uitgebroken in de woning van het kunstenaarskoppel Jacques Neve en Paulette Taecke.

Pieter Van Hecke

Het koppel was aanwezig in de woning toen plots een rookmelder afging. Op een klein bureautjes op de zolder was brand ontstaan met een heleboel rookontwikkeling tot gevolg. Het koppel raakte bevangen door de rook en werden met een lichte rookintoxicatie naar het ziekenhuis overgebracht. De brand zelf was snel geblust. De zolder liep schade op, maar de rest van de woning bleef grotendeels gevrijwaard. Door de aanwezigheid van rookmelders werd wel erger voorkomen. Ze hebben dus nog maar eens hun nut bewezen.

Aangeboden door onze partners

Meest gelezen

Vastgoed

Jobs in de regio