©  MARC HERREMANS - MEDIAHUIS

Elektriciteitskast vat vuur: appartementen zonder stroom

Nijlen -

In een appartementsgebouw in de J.E. Claeslaan in NIjlen ontstond dinsdagnamiddag brand aan een elektriciteitskast. De brandweer was de situatie snel meester, maar door het brandje kwamen de flats in het gebouw en enkele woningen in de omgeving zonder stroom te zitten.

De brandschade in het appartement bleef beperkt tot de elektriciteitskast en wat rookschade. Door het voorval kwamen de zes flats van het gebouw wel zonder stroom en gas te zitten. Het was dinsdagavond nog niet duidelijk wanneer het gebouw opnieuw elektriciteit zou hebben want de elektriciteitskast was zwaar beschadigd.

Ook in de omgeving ontstond er na de brand een stroompanne. Verschillende gezinnen zaten een tijdlang zonder elektriciteit. Fluvius stuurde technici ter plaatse om het euvel op te lossen.

Tijdens de interventie van de brandweer werd de J.E. Claeslaan deels afgesloten. tdk

Aangeboden door onze partners

Meest gelezen

Vastgoed

Jobs in de regio