©  Nattida-Jayne Kanyachalao

Véroniques wagen hing twee dagen vast aan Antwerps laadstation: “We vreesden voor onze vakantie”

Antwerpen -

De hybride wagen van Véronique heeft twee dagen vast gehangen aan een openbare laadpaal aan de Mechelsesteenweg. Even vreesde de Antwerpse er zelfs voor dat ze niet op reis zou kunnen vertrekken.

Jonas van Boxel

Véronique Lecoque, haar man Eduardo Guerrero en haar dochter Clara hadden vrijdag alles klaargelegd om de volgende ochtend op reis te vertrekken naar Spanje. Laatste puntje op de checklist: hun hybride wagen gaan ophalen aan het laadstation van Blue Corner, enkele straten verder op de Mechelsesteenweg. “We waren al heel blij dat we nog een laadplek hadden gevonden”, zegt Véronique. “Dat is in Antwerpen echt niet makkelijk.”

Maar aan haar wagen stootte ze op een probleem. “De wagen was opgeladen, het licht was blauw, ik swipete mijn kaart en plots werd het licht rood. De kabel was niet los te krijgen.”

Véronique, echtgenoot Eduardo en dochter Clara bij de laadpaal van Blue Corner.  ©  Nattida-Jayne Kanyachalao

Op de website van uitbater Blue Corner stond een hulppagina met advies wanneer de kabel vast komt te zitten in het laadstation, maar die bracht geen oplossing. In principe kon Véronique ervoor kiezen om haar wagen los te koppelen en de kabel achter te laten. “Maar die kost 300 euro. Bovendien hebben we hem nodig op reis.”

2,5 uur wachtmuziek

Bij de helpdesk vonden Véronique en haar man geen gehoor. “We hebben zelfs met twee gsm’s gebeld, naar de Nederlandstalige en de Franstalige helpdesk tegelijk, maar we kregen niemand aan de lijn. Na 2,5 uur wachtmuziek hebben we het opgegeven. Nochtans beloven ze bij Blue Corner om 24 op 24 beschikbaar te zijn.”

Zaterdagochtend kreeg Véronique wel een medewerker te pakken. “De vriendelijke dame deed alles binnen haar macht, probeerde te resetten vanop afstand, maar concludeerde dat er een technicus moest komen.”

Véronique liet een briefje achter voor andere mensen die de laadpaal wilden gebruiken. ©  Nattida-Jayne Kanyachalao

Twee uur later had er nog niemand contact opgenomen. Terug bij de helpdesk vroeg Véronique grappend “of de technicus toch zeker vandaag nog ging komen”. “Dat kan ik u niet verzekeren”, was het antwoord.

Vakantie ingekort

Nog een dag en ettelijke telefoontjes later had Véronique de moed opgegeven dat ze tijdens het weekend nog geholpen zou worden. “Volgens mij zijn er gewoon geen techniekers bij Blue Corner in het weekend. In mijn hoofd kunnen we ten vroegste maandagmiddag op onze reis vertrekken. Maar zelfs voor maandag konden ze bij de helpdesk niet garanderen dat er iemand de laadpaal kon komen resetten.”

Véronique benadrukte dat de mensen op de helpdesk steeds heel begripvol waren. “Maar ik ben gefrustreerd dat ze ons zo in het ongewisse lieten. Moesten ze eerlijk hebben gezegd dat het probleem niet opgelost ging worden tijdens het weekend, hadden we zaterdag nog ergens een kabel kunnen gaan huren. In de hoop dat onze kabel nog heel zou zijn bij terugkomst. Maar doordat ze niet transparant geweest zijn, was dat op het einde van de dag geen optie meer.”

Zondagmiddag kwam de verlossing dan toch nog. “Een medewerker van Blue Corner heeft me opgebeld. Ze hebben zich geëxcuseerd en meteen een technicus gestuurd. Mijn man is de wagen intussen kunnen gaan halen.”

De opluchting bij het gezin is groot. “We hadden de moed al opgegeven dat we vandaag nog naar Spanje zouden kunnen vertrekken! We gaan snel de auto weer inladen en hopen binnen twee uurtjes te kunnen vertrekken.”

MEER OVER Meest gelezen

Aangeboden door onze partners

Meest gelezen

Vastgoed

Jobs in de regio