© Joris Herregods

Mode Unie: “Minder volk, maar hogere kassatickets”

Bij Mode Unie merkten ze het eerste soldenweekend iets minder opkomst dan andere jaren. Maar, opvallend, de kassatickets per klant zijn wel hoger waardoor de omzet gelijkaardig is aan het eerste soldenweekend in 2019.

 “Het funshoppen is er een beetje uit”, zet Isolde Delanghe directeur van Mode Unie. “We merken dat mensen niet meer echt kopen om te kopen, maar wel veel gerichter en bewuster winkelen. Ook tijdens de solden”, zegt ze.

“We zagen dit weekend een beetje minder bezoekers dan de voorbije jaren, over een stormloop kunnen we niet spreken. Maar de omzet is wel gelijkaardig aan die van 2019. Dat komt omdat mensen niet langer impulsief dingen meenemen uit de winkel, maar eerder op voorhand goed weten wat ze willen en zoeken. Als er evenveel omzet wordt gedraaid kunnen wij alleen maar tevreden zijn.”

Delanghe voorspelt dat vooral zomerartikelen het nog goed zullen doen deze soldenperiode. “Topjes, shorts en badkledij doen het goed. Veel mensen hebben een reis geboekt deze zomer en zoeken nog artikelen om mee te nemen. Dat goede weer hier helpt daar ook aan mee.”

De e-commerce doet het dan weer heel even iets minder goed. “We hebben tijdens corona veel online gekocht, dat zijn we een beetje beu. We willen, zeker tijdens de solden, terug naar de winkel en de producten voelen en passen. Shoppen blijft een beleving.”

CITTA

Aangeboden door onze partners

Vastgoed

Jobs in de regio