Betfirst vervangt hoofdsponsor Ghelamco op nieuwe shirts van Antwerp: “Eén van grootste deals uit clubgeschiedenis”

Vanaf dit seizoen zal niet langer Ghelamco, de naam van het bouwbedrijf van voorzitter Paul Gheysens, prominent op het shirt van Antwerp prijken. Wel Betfirst, gespecialiseerd in sportweddenschappen. Het stamnummer 1 sloot een vijfjarige overeenkomst af met de nieuwe hoofdsponsor. Antwerp maakte van de gelegenheid ook gebruik om de nieuwe shirts te presenteren.

Hannes Van Gael

“Royal Antwerp Football Club gaat vanaf dit seizoen in zee met Betfirst. Het stamnummer 1 van het online sportwedden wordt als shirtsponsor een van de belangrijkste partners van rood-wit”, laat de Great Old weten op zijn webstek. “Deze vijfjarige overeenkomst geeft de club de mogelijkheid om verder door te groeien als Belgische topclub op zowel sportief als maatschappelijk vlak.”

Dat wil uiteraard niet zeggen dat Ghelamco van Paul Gheysens niet meer blijft sponsoren. “Het bedrijf van voorzitter Paul Gheysens blijft onlosmakelijk verbonden met de club en zal mee verder bouwen aan de ontwikkeling van de Great Old.”

“Nieuwe mijlpaal”

“We zijn enorm trots dat we met Betfirst een van de grootste sponsordeals uit de geschiedenis van de club hebben kunnen realiseren”, licht chief operations officer van Antwerp Dirk Van Oekelen de samenwerking toe. “Samen met de familie Gheysens en Ghelamco zal Betfirst de ontwikkeling van Royal Antwerp FC verderzetten om zo onze ambities waar te maken. Dit is een nieuwe mijlpaal in de snelle ontwikkeling van stamnummer 1. We zijn enthousiast om onze rood-witte community kennis te laten maken met de verschillende aspecten van dit unieke partnership.”

Antwerp First

Op een foto poseert Van Oekelen met een shirt van sponsor Betfirst. Op een ander shirt, dat algemeen manager Sven Jaecques toont, staat er te lezen: Antwerp First. Zo zal de vernieuwde communitywerking van Antwerp heten.

 

 ©  Antwerp fc

“Een van de belangrijkste aspecten van deze samenwerking is de uitbouw van de communitywerking van de ploeg van ’t Stad, en dat onder de nieuwe naam Antwerp First. RAFC streeft naar inclusie van alle supporters en liefhebbers van de sport”, staat te lezen op de rood-witte webstek. “Een aanzienlijk deel van de sponsorinkomsten zal dan ook worden ingezet om onze rood-witte community verder te ontwikkelen. Verschillende maatschappelijke projecten zijn opgebouwd rond de pijlers diversiteit, vitaliteit, duurzaamheid en mobiliteit en opleiding. De naam Antwerp First zal komende seizoenen onder andere te zien zijn op de wedstrijdshirts, om zo het project de nodige visibiliteit te geven.”

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Nieuwe shirts

Naast de bekendmaking van de nieuwe sponsordeal stelde de Great Old ook de nieuwe shirts voor aan de fans.

Eind vorig jaar raakte bekend dat kledingpartner Jako zou ingeruild worden voor Nike. Maar de affaire-Overmars gooide roet in het eten. De overeenkomst met Jako werd daarna verlengd.

LEES OOK. Antwerp FC toch niet in zee met Nike, Jako blijft kledingsponsor

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Wat met het voorstel tot verbod op gokreclame?

Dat Antwerp net nu met een nieuwe hoofdsponsor uit de gokwereld op de proppen komt, is opvallend. In mei deed minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open Vld) ­zijn plan uit de doeken om alle gokreclame te verbieden. Maar de deal tussen Antwerp en Betfirst dateert van voor de uitspraken van de minister.

LEES OOK. Minister Van Quickenborne wil alle gokreclames weren: “Het is de spuigaten uitgelopen. Dat moet stoppen”

“Laat duidelijk zijn: deze sponsordeal was al rond voordat de minister met zijn plan naar buiten kwam”, aldus Antwerp. “De deal kwam er na uitgebreid overleg en onderzoek naar onze samenwerking. In 2011 heeft de regering gekozen om de kansspelmarkt te reguleren, met een duidelijke zorgplicht naar de consument toe. Dit samenwerkingsmodel met maatschappelijke projecten is dé manier voor een duurzame langetermijnsponsoring. Een totaalverbod op dit soort sponsoring zou nefast zijn voor het voetbal, maar ook tal van andere sporten.”

Vastgoed

Jobs in de regio