Links: de bieren van de Scheldebrouwerij kregen een make-over, zo ook de Zeezuiper, die onlangs tot derde beste tripel ter wereld verkozen werd. Rechts: Ruben Vandenberghe van de brouwerij aan het werk. 

Links: de bieren van de Scheldebrouwerij kregen een make-over, zo ook de Zeezuiper, die onlangs tot derde beste tripel ter wereld verkozen werd. Rechts: Ruben Vandenberghe van de brouwerij aan het werk. © Scheldebrouwerij

Scheldebrouwerij neemt voor het eerst deel aan Bierpassieweekend mét vernieuwde, frissere etiketten

Hoogstraten, Antwerpen -

Het Bierpassieweekend op de Groenplaats in Antwerpen is komend weekend na twee coronajaren terug van weggeweest, en verwelkomt voor het eerst de Scheldebrouwerij uit Meer (Hoogstraten). Het ideale moment, want de Kempense brouwerij vernieuwde de etiketten, look and feel van hun gekende bieren zoals de Zeezuiper en Strandgaper en nam afscheid van het gekende logo. “We bestaan dertig jaar, het was tijd voor opfrissing.”

Britt Peeters

“We hebben al onze bieren in juni in een nieuw jasje gestoken, dus het Bierpassieweekend dat op de planning staat, komt als geroepen”, vertelt een enthousiaste Ruben Vandenberghe van de Scheldebrouwerij uit Meer (Hoogstraten).

Het Bierpassieweekend gaat nu vrijdag op de Groenplaats in Antwerpen van start en loopt tot en met zondag. 28 brouwerijen met meer dan tweehonderd verschillende bieren nemen deel. 91 daarvan worden van het vat getapt. De Scheldebrouwerij is voor het eerst te vinden op het bierfestival.

“We passen er perfect, want Antwerpen is de stad aan de Schelde en wat is onze naam alweer?”, lacht Ruben. “We zijn heel vereerd dat we tussen de andere brouwerijen mogen staan. Na twee lastige coronajaren doet het ons deugd dat er eindelijk weer bierfestivals zijn. We kunnen dan weer rechtstreeks ons bier aan de man brengen, in gesprek gaan met klanten, feedback krijgen,..Daar doen we het voor. Elk jaar doen we zo’n twaalftal bierfestivals in België en Nederland. De leukste pikken we eruit.”

“Onze look and feel is volledig veranderd. De gekende etiketten met de twee mannetjes en de knots en knuppel, zijn verdwenen. We zijn voor één lettertype gegaan, met verschillende kleuren. Het is frisser, jonger, en beter leesbaar.”

“Onze look and feel is volledig veranderd. De gekende etiketten met de twee mannetjes en de knots en knuppel, zijn verdwenen. We zijn voor één lettertype gegaan, met verschillende kleuren. Het is frisser, jonger, en beter leesbaar.” © Scheldebrouwerij

Frisser, jonger, beter leesbaar

De Scheldebrouwerij neemt enkele van haar gekende bieren mee, ook op vat, onder andere de Zeezuiper, tevens hun best verkochte bier. “Onlangs nog kreeg de Zeezuiper de prijs van derde beste tripel ter wereld op de World Beer Cup”, zegt Vandenberghe.

“Ook de Strandgaper, ons zomerbier nemen we, net zoals onze ‘tropical tripel’ de Hopruiter: een bier met tropische smaken zoals mango en passievrucht. Ook de Toeback zal er zijn, voor de mensen die ons assortiment kennen, is dat een minder gekend biertje dat met maar één hopsoort gebrouwen is. En de Oesterstout, waar zeekraal aan toegevoegd is en de perfecte combinatie van karamel en zout doet proeven, zal er staan. Voor ieder wat wils.”

Maar wat de jongens van de Scheldebrouwerij vooral willen tonen op het bierfestival, zijn hun gloednieuwe etiketten. “Onze look and feel is volledig veranderd. De gekende etiketten met de twee mannetjes en de knots en knuppel, zijn verdwenen. We zijn voor één lettertype gegaan, met verschillende kleuren. Het is frisser, jonger, en beter leesbaar. We bestaan bijna dertig jaar, dus opfrissing was nodig. Daar gingen we voor. Het Bierpassieweekend is het ideale moment om ons nieuwigheden, waar we uiteraard trots op zijn, te laten zien.”

MEER OVER Blikvangers Kempen

Aangeboden door onze partners
Meer nieuws uit de Kempen

citta Kempen

Mobiliteit in de Kempen

Vastgoed

Jobs in de regio