© Nattida-Jayne Kanyachalao

Ingestorte meubelwinkel opent na vier maanden opnieuw de deuren: “Heel blij met het resultaat”

Uitbaters Tess De Schutter en Jeff Maes van meubelwinkel Beds & Home kunnen, sinds zondag, eindelijk opnieuw klanten ontvangen. In september stortte het plafond van hun winkel op de Boomsesteenweg in Antwerpen in en was er 800 van de 1.150 vierkante meter kapot. Het duurde maanden tot ze aan de renovatiewerken konden beginnen, “maar nu is de winkel prachtig geworden”, zegt Tess.

Saar Van Olmen

LEES OOK. Ravage in net geopende Antwerpse meubelwinkel: “In tien minuten lag het hele plafond beneden”

“Het was mega druk”, vertelt Tess De Schutter trots over de openingsdag zondag. “En dat hadden we totaal niet verwacht. Maar het geeft wel een goed gevoel dat er zo veel interesse was.” Nadat hun winkel was ingestort, hebben de twee moeten improviseren. Oorspronkelijk wilden ze hun meubels naar een ander pand verhuizen, maar dat bleek niet rendabel.

Het koppel had enorm veel reactie gekregen op de gebeurtenis. “Ik heb zelfs berichtjes gekregen van mensen die ik al in jaren niet meer gezien had”, klinkt het. Net zoals in september, geloven de twee nog steeds in hun concept. Het leefde echt in de wijk, dat was wel duidelijk. “Zo kwamen er een aantal mensen vragen of ze een meubelstuk konden kopen dat onder het puin lag, zo enthousiast waren ze. Dat geeft energie. We hebben diep gezeten, maar zijn er sterker uitgekomen dan ooit.”

De showroom heeft een gigantische metamorfose gekregen. 

De showroom heeft een gigantische metamorfose gekregen. ©  Nattida-Jayne Kanyachalao

Fout van de aannemer

Maar voor de winkel zondag kon opengaan moest er nog heel veel gebeuren, in december werd pas het pand vrijgegeven. “Het was een lang proces om de oorzaak te onderzoeken”, zegt Jeff. Het onderzoek van gerechtsdeskundige wees uit dat de oorzaak een fout van de aannemer bleek te zijn. Het valse plafond werd fout aangehecht, daarom stortte het op 6 september naar beneden.

“Maar we moeten er wel bij vertellen dat de aannemer er dan ook alles aan gedaan heeft om de winkel weer in orde te krijgen. Toen we er na drie maanden weer in mochten heeft hij op een paar weken tijd alles geregeld.” De twee zijn ook dankbaar voor de hulp die ze kregen van hun vrienden en familie. Zelfs de boekhouder stak een handje toe. “We hebben het vals plafond eruit gehaald, de muren afgekapt en het pand een industriële look gegeven”, zegt Tess. “Het ziet er veel beter uit dan voorheen!”

Het verschil is enorm. 

Het verschil is enorm. ©  Nattida-Jayne Kanyachalao

Net gestart en toch al solden

Hoewel de winkel nog maar net geopend is, doen ze meteen mee aan solden acties. “Kopers krijgen 10 procent korting op alle nieuwe artikelen en 20 procent korting op de showroomstukken”, klinkt het. Tess biedt ook styling aan. “Mensen die hun huis opnieuw willen inrichtingen, maar verdrinken in Pinterest, krijgen dan tips om hun huis op te smukken.” Het verschil is enorm met september. Jeff en Tess hebben er weer zin in en zijn enorm blij met het resultaat. “Zodra de mondmaskers af mogen, houden we ook een openingsdrink voor de klanten, dan is iedereen welkom”, klinkt het.

 

 ©  Patrick De Roo

De winkel ziet er prachtig uit. 

De winkel ziet er prachtig uit. ©  Nattida-Jayne Kanyachalao

CITTA

Aangeboden door onze partners

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio