Het callcenter ontvangt veel vragen. 

Het callcenter ontvangt veel vragen. ©  BELGA

Callcenter overbelast door omschakeling van Pfizer naar Moderna

Ranst -

Door de vele vragen over de omschakeling van Pfizer naar Moderna voor de boostervaccinaties ontvangt het callcenter deze week uitzonderlijk veel oproepen waardoor de wachttijd kan oplopen. Het vaccinatiecentrum vraag hiervoor geduld en begrip.

Kristin Matthyssen

Voor de boostervaccinaties werd er in alle Vlaamse vaccinatiecentra plots omgeschakeld van Pfizer naar Moderna. Daardoor kregen heel wat mensen een uitnodiging voor Pfizer als boostervaccin, terwijl er in Vlaanderen geen Pfizer-boostervaccins meer zijn. Hun boostervaccinatie zal dus, zoals in alle Vlaamse vaccinatiecentra, met Moderna gebeuren.

Dit wil zeggen dat deze personen bij het online boeken van een afspraak geen mogelijke tijdslotjes Pfizer meer te zien krijgen. Ze konden dus online geen afspraak boeken. Dit probleem werd gesignaleerd aan het Agentschap Zorg & Gezondheid. Vanaf uiterlijk vrijdag 17 december zullen ook personen die een uitnodiging voor een Pfizer-boostervaccin ontvingen hun afspraak voor een boostervaccinatie met Moderna kunnen boeken. Je kan je met dezelfde uitnodiging aanmelden en een afspraak boeken.

Toch problemen bij het boeken van je afspraak? Contacteer dan vaccinatiecentrum@lier.be of 03- 8000.410.

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio