Sophie Peelman en Anouk Taeymans. 

Sophie Peelman en Anouk Taeymans. © Jan Van der Perre

 

 © Jan Van der Perre

1 / 2
thumbnail: Sophie Peelman en Anouk Taeymans. 
thumbnail:  

A Better Blend: interieurarchitecten openen pop-up met kerstcadeaus van lokale ondernemers

Antwerpen -

Vorig jaar zag A Better Blend zich genoodzaakt om online te gaan, maar nu is de pop-up van interieurarchitecten Anouk Taeymans en Sophie Peelman weer terug. Op de eerste verdieping van winkelcentrum Grand Bazar brengen ze een mooie verzameling producten van lokale ondernemers samen. “Ideaal voor de feestdagen”, zo zeggen ze zelf. Speciaal voor uw krant gaven de interieurarchitecten ook enkele cadeautips van Antwerpse makelij.

Elien Van Wynsberghe

Tegen de laatste maand van het jaar zorgen Anouk Taeymans en Sophie Peelman er allebei voor dat hun agenda zo goed als leeg is. Andere opdrachten moeten dan even wijken voor A Better Blend: een pop-up die ze sinds zes jaar samen organiseren in een grote ruimte in winkelcentrum Grand Bazar aan de Meirbrug.

Dat verhaal begon toen ze beiden geregeld deelnamen aan pop-ups en dachten: dit kunnen we zelf beter. “Veel pop-ups zien er goedkoop uit en de producten die ze aanbieden zijn vaak onsamenhangend. Bovendien kan je als startende ondernemer niet altijd zomaar een volledige maand vrijmaken om in een winkel te gaan staan”, zegt Anouk Taeymans.

En dus begonnen ze met A Better Blend. “De producten die we hier aanbieden, moeten elkaar versterken. Elk jaar zien we het niveau stijgen. Ik ben echt fier op wat er allemaal in België wordt ontworpen”, glimlacht ze.

De pop-up richt zich op iedereen die tijdens het kerstshoppen graag de lokale ondernemer wil steunen. “Je vindt hier voor elk budget wel iets: cadeautjes van drie euro tot tweehonderd euro.” In totaal bieden ze producten aan van zo’n zeventig ondernemers. Elk op hun beurt nauwkeurig geselecteerd door het duo. “Hier staat niets dat we zelf niet in huis zouden willen”, zegt Taeymans. “We houden telkens een aantal selectiecriteria voor ogen: zo hechten we veel belang aan esthetiek, moet er achter elk product een verhaal zitten en moet het betaalbaar maar kwaliteitsvol zijn.”

Centraal staat de keramiek van Sukoon Studio uitgestald, gemaakt in een atelier op de Oudeleeuwenrui. 

Centraal staat de keramiek van Sukoon Studio uitgestald, gemaakt in een atelier op de Oudeleeuwenrui. © Jan Van der Perre

Allemaal Antwerps

Dit jaar is een heel deel van de collectie in de pop-up niet enkel Belgisch, maar ook Antwerps. Uw krant liet de interieurarchitecten een klein overzicht maken met cadeautips van hyperlokale bodem.

“Zo hebben we drie Antwerpse juwelenmerken”, wijst Anouk Taeymans. “De juwelen van Laure De Mees bijvoorbeeld. Ze vervaardigt die van gerecycleerd zilver. De Grieks-Antwerpse Anna Rosa Moschouti heeft dan weer een winkel in de Kloosterstraat en is onlangs met een genderneutrale collectie naar buiten gekomen. Maar een van m’n favorieten zijn de handgemaakte porseleinen oorbellen van Ellen Debie.”

De porseleinen oorbellen van Ellen Debie.

De porseleinen oorbellen van Ellen Debie. © Jan Van der Perre

Wat verderop staan verzorgingsproducten uitgestald. Onder meer van Maiwe. Ook dit is Antwerps. “Zij bieden kwaliteitsvolle huidverzorging aan. Hun paradepaardje is een serum op basis van rozenbottel.”

Wie meer houdt van een lekker glas, is dan weer gebaat bij bijvoorbeeld een fles gin. “Clover Gin doet al vanaf het begin mee aan onze pop-up. Naast hun drank hebben ze ook mooie glazen en rietjes uitgebracht.” Onder diezelfde categorie valt ook het Antwerpse champagnebier Dame Jeanne en de gin van The Drunken Horse. “Die laatste is wereldwijd al meermaals in de prijzen gevallen. Hun distilleerderij bevindt zich in Vremde.”

“Clover Gin doet al vanaf het begin mee aan onze pop-up.” 

“Clover Gin doet al vanaf het begin mee aan onze pop-up.” © Jan Van der Perre

Centraal staat dan weer de keramiek van Sukoon Studio uitgestald, gemaakt in een atelier op de Oudeleeuwenrui in hartje stad en de houten planken van Stadshout, gemaakt van de gevelde bomen op de Leien. “Het hout van de Italiëlei is nu bijna op”, lacht Taeymans. Wat meer achterin hangen de leibanden van Lès. “Dat merk werd opgericht door een dierenarts. Zelfs voor je hond kan je hier dus een cadeautje kopen.”

De leibanden van Lès: zelfs voor je hond kan je hier een cadeautje kopen.

De leibanden van Lès: zelfs voor je hond kan je hier een cadeautje kopen. © Jan Van der Perre

Voor kinderen verkoopt A Better Blend dan weer de sweaters van KIDDØ by STRØM. En wie regenkledij op zijn kerstlijstje heeft staan, kan die vinden van de hand van Maren Huysmans, een jonge Antwerpse die onder de merknaam Warenhuys een jaar geleden haar eerste collectie regenkledij lanceerde. “En ook uit mijn eigen collectie en webshop By Anouk, vind je hier een greep terug”, zegt Taeymans nog. A Better Blend dus, de betere mix in deze pop-up die vandaag de deuren opende.

Regenkledij van Warenhuys.

Regenkledij van Warenhuys. © Jan Van der Perre

Verzorgingsproducten van Maiwe.

Verzorgingsproducten van Maiwe. © Jan Van der Perre

Een greep uit de webshop van By Anouk.

Een greep uit de webshop van By Anouk. © Jan Van der Perre

www.abetterblend.be of @abetterblend

CITTA

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio