De brand ging gepaard met veel rookontwikkeling.  

De brand ging gepaard met veel rookontwikkeling.  © Tommy Maes

Oververhitte inbouwkachel veroorzaakt brand in woning

Mol -

In de straat Wezel in Mol is donderdagavond brand uitgebroken in een woning. De brand ontstond door een oververhitting van een inbouwkachel.

De brandweer moest donderdagavond rond 21.30u uitrukken voor een brand in de straat Wezel. De bewoners hadden bij thuiskomst ontdekt dat er brand was uitgebroken in hun woonkamer. Ze konden de woning verlaten en de brandweer op de hoogte brengen.

De brand was ontstaan door oververhitting in de inbouwkachel. Het vuur sloeg over naar andere brandbare materialen in de woonkamer, wat gepaard ging met veel rookontwikkeling. De brandweer kreeg het vuur snel onder controle. In de woonkamer is er brand-, rook- en waterschade. In de bovenverdieping is er rookschade. Voorlopig kunnen de bewoners bij vrienden of familie terecht. (mto )

MEER OVER

Meer nieuws uit de Kempen

citta Kempen

Mobiliteit in de Kempen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio