De inwoners van Kasterlee kunnen vooral na afspraak terecht in het gemeentehuis. 

De inwoners van Kasterlee kunnen vooral na afspraak terecht in het gemeentehuis. © BELGAIMAGE

Bestuur behoudt dienstverlening op afspraak

Kasterlee -

Het lokaal bestuur van Kasterlee blijft de dienstverlening op afspraak voornamelijk behouden. Steeds meer diensten en producten worden digitaal aangeboden.

De invoering van de dienstverlening op afspraak blijft nog van kracht in Kasterlee. “Het is voor ons belangrijk dat inwoners 24 uur op 24 en zeven dagen per week zo veel mogelijk attesten kunnen aanvragen zodat ze niet meer tijdens de openingsuren naar het gemeentehuis moeten komen”, zegt burgemeester Ward Kennes (CD&V) van Kasterlee. “Dit bespaart hen verplaatsingen. We kunnen ook meer tijd vrijmaken voor mensen die fysiek of via de telefoon geholpen willen worden.”

Burgers die naar het gemeentehuis of naar het sociaal huis komen, moeten een afspraak maken. Dit kan online via afspraken.kasterlee.be of telefonisch via de desbetreffende dienst. “We hebben tijdens de coronacrisis gemerkt dat werken op afspraak zowel voordelen, zoals korte wachttijden, voor de burger als voor het personeel heeft. De diensten kunnen de dossiers voorbereiden zodat de afhandeling tijdens de afspraak reeds gebeurt. Op die manier moet de burger minder tijd besteden aan administratieve zaken”, vertelt Ward Kennes.

Voor bepaalde producten die beschikbaar zijn aan het onthaal moet de inwoners geen afspraak maken. De onthaalbalie blijft vrij toegankelijk tijdens de openingsuren van het gemeentehuis. Ook de bibliotheken en het toeristisch infokantoor zijn zonder afspraak open. Eind januari 2022 voert het gemeentebestuur een eerste evaluatie van het systeem uit. (bvdl)

kasterlee.be

MEER OVER

Meer nieuws uit de Kempen

citta Kempen

Mobiliteit in de Kempen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio