© TV Oost

Elektrische step vat vuur tijdens opladen: grote schade aan appartementsgebouw

Erembodegem -

Een elektrische step is maandagochtend in vlammen opgegaan in de Alfons van de Maelestraat in Erembodegem bij Aalst. De step was op dat moment aan het opladen.

Brent Saey

De brand is rond 7.30u ontstaan in een appartement. De elektrische step was op dat moment aan het opladen in de gang. Het is niet duidelijk waarom de step precies vuur heeft gevat tijdens het opladen. Door de brand ontstond er heel wat rook. Die werd gelukkig opgemerkt.

De brandweer kreeg het vuur snel onder controle. Uit voorzorg is het toestel meteen na het blussen naar buiten gebracht. Het appartement heeft wel behoorlijk wat rookschade opgelopen. Het gebouw moest grondig verlucht worden.