Steven Teughels showt de clubartikels.  

Steven Teughels showt de clubartikels.  © rr

Supporters bepalen virtueel wie ‘Onlineclub van ’t stad’ wordt

Antwerpen, Hoevenen -

Online veilinghuis Hammertime start vandaag, dinsdag 12 oktober, met een unieke veiling. Voetbalclubs Antwerp en Beerschot spelen een virtuele derby met als inzet de titel ‘Onlineclub van ’t stad’. Hammertime veilt gesigneerde shirts, vlaggen en ballen van beide clubs.

Steven Teughels is naast zaakvoerder van het Hoevense veilinghuis Hammertime ook een grote voetballiefhebber. Het combineren van de veiling en zijn passie voor sport leidde tot een opmerkelijk en uniek aanbod. 

Steven Teugels : “Wanneer ik ’s nachts soms wakker lig, denk ik aan nieuwe mogelijkheden om nog wat meer schwung en dynamiek te brengen in het veilingverhaal van Hammertime. Omdat ik een grote voetbalfan ben en ik veel vrienden en kennissen in het voetbalwereldje heb, groeide er langzaam maar zeker een idee dat deze twee passies samenbrengt. Maar ik wilde niet zomaar iets. Neen, het moest een concept zijn dat nog nooit in ons land door een veilinghuis werd gehanteer.”

Derby

Nu zowel Royal Antwerp FC als Beerschot in de Jupiler Pro League speelt, is het voor fervente supporters toch wel belangrijk om te weten wie van de twee de échte club van ’t stad is. De laatste twee derby’s trok Antwerp op sportief vlak die eretitel naar zich toe. Deze sportieve confrontaties die altijd weer op het scherp van de snee worden gespeeld, inspireerden Steven Teughels.

Daar waar op sportief vlak het natuurlijk de voetballers zijn die uitmaken wie de begeerde titel binnenhaalt, vroeg Steven Teughels zich af of het niet mogelijk was dat de supporters en aanhangers van beide ploegen zelf zouden kunnen bepalen wie de club van ’t stad is. Dus trok de zaakvoerder van Hammertime zijn stoute schoenen aan en ging hij de twee clubs bezoeken.

 

Gesigneerd

Steven Teughels : “Beide ploegen gaven me elk twee spelersshirts, vier clubvlaggen en een clubbal. Alle items zijn gesigneerd door de hele ploeg. Het idee is pas vrij recent gegroeid en uitgewerkt, want ook de Antwerpse nieuwkomer Radja Nainggolan heeft zijn handtekening nog op alle items kunnen zetten. De veiling loopt over twee weken. Op 26 oktober maken we de uitslag bekend, want dan weten we welke supporters het meest en het hoogst hebben geboden en wie daardoor de titel van onlineclub van ’t stad binnenhaalt.”

“Vanwege de aangename samenwerking en het unieke karakter van deze veiling, heft Hammertime geen veilingkosten. De opbrengst gaat naar Kom op Tegen Kanker. Omdat het geld naar een goed doel gaat, starten we met minimumbedragen. Een gesigneerde shirt wordt ingezet op 250 euro, een vlag en een clubbal kosten minimaal 100 euro”, geeft Steven Teughels nog mee. Info : www.hammertime.be

MEER OVER K. Beerschot V.A.