Dennis en Uschi van Bakkerij Eyckmans overhandigen de cheque aan Anneke Luyten en haar moeder Lutgart Eyckmans. 

Dennis en Uschi van Bakkerij Eyckmans overhandigen de cheque aan Anneke Luyten en haar moeder Lutgart Eyckmans. © AF

Bakkerij Eyckmans zamelt 1.300 euro in voor Think Pink

Mol -

De Think Pink-actie van Bakkerij Eyckmans was een groot succes. Dankzij de verkoop van speciaal ontworpen roze donuts en smulboxen haalde de Molse bakkerij in zeven weken tijd 1.300 euro op.

Annelies Frederickx

Anneke Luyten, die zelf geconfronteerd werd met borstkanker, nam de cheque voor Think Pink in ontvangst. “Dit overtreft alle verwachtingen. Ik hoopte dat de actie 1.000 euro zou opbrengen, maar het is dus 300 euro meer geworden. Toen Uschi en Dennis mij eind juni vertelden welke actie ze op poten gingen zetten, schoot ik meteen vol en nu heb ik opnieuw tranen in de ogen. Ik ben hen enorm dankbaar, dat zij dit initiatief namen. Ze hebben bergen werk verricht en bovendien het thema bespreekbaar gemaakt.”

“Sinds de start van de actie is borstkanker een vast gespreksonderwerp geworden in onze winkel”, pikt bakker Dennis Eyckmans in. “Het is herkenbaar, want iedereen kent wel iemand met borstkanker of werd er zelf al mee geconfronteerd. De respons op onze actie was ongelooflijk groot, mede dankzij enkele bedrijven die grote bestellingen plaatsten. Onze actie liep af op 15 augustus, maar zelfs nu is er nog vraag naar de donuts en de smulboxen. Oktober is de borstkankermaand en dan verkopen we sowieso de bekende lintjes, maar misschien bieden we dan ook opnieuw onze donuts en boxen aan.”

MEER OVER

Meer nieuws uit de Kempen

citta Kempen

Mobiliteit in de Kempen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio