Tom Hufkens demonstreert een opstelling in het digitale belevingscentrum. 

Tom Hufkens demonstreert een opstelling in het digitale belevingscentrum. ©  Bert De Deken

Van Roey heropent digitaal belevingscentrum

Geel, Turnhout -

Van Roey opent op de Antwerpseweg in Geel een digitaal belevingscentrum. Het bedrijf wil niet alleen ondernemers, maar ook docenten en studenten tonen hoe een digitale werkomgeving kan worden gemaakt en beveiligd.

Guy Van Nieuwenhuysen

“Uit een onderzoek van McKinsey leren we dat we de voorbije twaalf maanden een digitale sprong van zeven jaar hebben gemaakt”, zegt Karin Versmissen. Volgens de commerciële directeur van Van Roey is dat een grote uitdaging voor ondernemers. “We moeten ze vertrouwd maken met het digitale, zodat ze het digitale kunnen vertrouwen.”

Van Roey opende precies twee jaar geleden een ‘experience center’ in Geel, maar dat moest een halfjaar later al in lockdown. “In dat belevingscentrum hadden we toen de nadruk gelegd op artificiële intelligentie en ‘the internet of things’. Maar dat bleek wat te veel sciencefiction. Daarvan liggen ceo’s niet wakker. Wat hen wel wakker houdt, is hoe ze meer flexibiliteit kunnen bieden aan hun werknemers, die ook na de coronacrisis deels thuis blijven werken. Het is een hele uitdaging, niet alleen om bijvoorbeeld documenten te delen met werknemers die niet in dezelfde ruimte zijn, maar ook om te werken met andere platformen en om alles goed te beveiligen.”

Het vernieuwde digitale belevingscentrum moet daarvoor oplossingen aanreiken. Van Roey plant een tweede ‘experience center’ in de Kempus, het nieuwe kantoorgebouw dat het bedrijf op dit ogenblik bouwt in Turnhout. De Kempus opent in het voorjaar van 2022.

Docenten en studenten

In Geel kunnen ondernemers nu al terecht om te ontdekken hoe ze de digitale versnelling in het eigen bedrijf kunnen implementeren. “Dit ‘experience center’ is niet de plaats waar we producten willen verkopen. We willen de bezoekers wel doen nadenken. Daarom richten we ons ook expliciet tot docenten en studenten”, zegt marketing manager Tom Hufkens. “De nieuwe manieren van samenwerken hebben we hier gevisualiseerd in enkele set-ups. We tonen hoe medewerkers thuis en op het kantoor op een vlotte en veilige manier kunnen samenwerken. ”

Voor docenten en studenten organiseert het experience center vanaf dit najaar aangepaste rondleidingen. “Dan ligt de focus vooral op meer interactieve lessen. Zowel online, fysiek in het klaslokaal of op een hybride manier”, vertelt Tom Hufkens.

MEER OVER

Meer nieuws uit de Kempen

citta Kempen

Mobiliteit in de Kempen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio