Model, tv-gezicht en influencer Elisa Guarraci zette de eerste jonge bezoekers van TAO Kids meteen aan tot creativiteit met de uitdrukkelijke boodschap om buiten de lijntjes te kleuren. 

Model, tv-gezicht en influencer Elisa Guarraci zette de eerste jonge bezoekers van TAO Kids meteen aan tot creativiteit met de uitdrukkelijke boodschap om buiten de lijntjes te kleuren. © JAA

TAO Kids opent eerste Antwerpse winkel en laat kinderen mee collectie ontwerpen

Schoten/Brasschaat -

De bekende Franse kinderkledingketen Tape à l’oeil heeft voet op Antwerpse bodem gezet. De eerste TAO Kids - voor de verovering van Vlaanderen kiest de groep bewust voor een andere naam - opende zaterdag de deuren aan de Bredabaan. Dat gebeurde op de tonen van een kinder-dj en met workshops door model, tv-gezicht en influencer Elisa Guarraci want TAO Kids wil het merk zijn van de creatieve kinderen.

Tape à l’oeil ontstond in 1993 onder de naam ‘0-13 comme des grands’. Als Tape à l’oeil baat de keten wereldwijd nu driehonderd filialen uit. In 2010 opende de eerste Belgische winkel in Doornik. Er zijn er nu 26 in ons land, waar onder nog maar drie in Vlaanderen. In Antwerpen was de Franse groep zelfs helemaal nog niet present, tot nu dus. Dat de eerste winkel niet op de Meir of het Wijnegem Shoppingcenter, maar langs de Bredabaan op de grens van Schoten en Brasschaat te vinden is, heeft te maken met de goede ligging en de huurprijzen van de winkelpanden.

De erg ruime pas geopende eerste TAO Kids, eigenlijk een Tape à l’oeil met hippe, toegankelijke en duurzame kinderkleding.

De erg ruime pas geopende eerste TAO Kids, eigenlijk een Tape à l’oeil met hippe, toegankelijke en duurzame kinderkleding. © RR

Slamdichter

“Tape à l’oeil heeft als missie om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van hun talenten en hun fantasie te stimuleren”, aldus digital manager Anthony Oda. “Niet toevallig mochten de eerste jonge bezoekers in Antwerpen zich samen met Elisa Guarraci meteen uitleven met verf en krijt en werden ze uitgenodigd om buiten de lijntjes te kleuren.”

De delegatie van Tape à l’oeil bij de opening van de eerste TAO Kids in Antwerpen: plaatselijk winkelverantwoordelijke Nadi Vilarino, Danaé Carmiaux, digital manager Anthony Oda en Bellanca Mariange.

De delegatie van Tape à l’oeil bij de opening van de eerste TAO Kids in Antwerpen: plaatselijk winkelverantwoordelijke Nadi Vilarino, Danaé Carmiaux, digital manager Anthony Oda en Bellanca Mariange. © JAA

“Onze nieuwe collectie heet ‘Kracht van woorden’”, zegt retailorganisator Danaé Carmiaux. “We deden daarvoor beroep op slamdichter Joy uit Brussel. Zij bedacht samen met vier kinderen de slogans voor onze nieuwe kleurrijke opnieuw-naar-school-kleding. Het zijn stuk voor stuk positieve en wat uitdagende statements zoals ‘Use your voice’, ‘Just be you’ en ‘Take the chance’.”

Naast creativiteit speelt duurzaamheid een belangrijke rol in de leuke en speelse collectie voor kinderen van 0 tot inmiddels 16 jaar. “De helft van wat hier hangt is ecologisch gemaakt. De babycollectie bestaat zelfs voor honderd procent uit biologisch katoen”, verzekert Carmiaux. “Aan gendergelijke kleding, zoals ons buren van JBC, wij niet mee. We behouden voorlopig de klassieke meisjes-jongens-opdeling.”

In de nieuwe TAO KIds zijn verschillende leuke backdrops geïnstalleerd, die ouders toelaten om leuke foto’s van hun kinderen in de Tape à l’œil collecties meteen te delen op sociale media.

In de nieuwe TAO KIds zijn verschillende leuke backdrops geïnstalleerd, die ouders toelaten om leuke foto’s van hun kinderen in de Tape à l’œil collecties meteen te delen op sociale media. © JAA

Naamsverandering

Opvallend: Tape à l’oeil, waaronder de keten in heel de wereld bekend is, kiest voor Vlaanderen bewust voor een andere naam. De Franse uitdrukking betekent zoveel als ‘opzichtig’ of ‘flitsend’, maar dat is niet zo bekend bij ons en dus een hinderpaal bij het overtuigen van Nederlandstalige ouders en hun kroost. Daarom zullen de Franse kinderkledingwinkels hier voortaan laagdrempelig TAO Kids heten. Op termijn wil TAO Kids in Vlaanderen ruim tien winkels uitbaten. “Schoten is een belangrijk pilootproject”, besluit Bernard Sombrette, Europees retaildirecteur bij Tape à l’oeil. ( jaa)

TAO Kids, Bredabaan 1211 in Schoten. TAO KIds website
Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio