De campagne omvat onder andere een reeks video’s. 

De campagne omvat onder andere een reeks video’s. © Technopolis

Technopolis en WAT WAT informeren jongeren over coronavaccins

Mechelen -

Technopolis in Mechelen werkt mee aan de nieuwe campagne ‘Ik ben daar’ van WAT WAT. Met deze campagne willen de organisaties jongeren tussen 16 en 24 jaar correct informeren over coronavaccins en de vragen waar de jeugd mee zit, beantwoorden.

Stijn Van de Sande

Het initiatief komt van WAT WAT, een online platform waar jongeren terechtkunnen met allerhande vragen. Met de campagne ‘Ik ben daar’ willen ze ook alle vragen rond coronavaccins op een correcte manier beantwoorden. “Nu ook steeds meer jongeren uitgenodigd worden, is het belangrijk om hen juist te informeren”, zegt campagnemanager Dina Srouji. “Want online worden ze geconfronteerd met heel wat fake news.”

Via de campagne wil WAT WAT niet-sturende informatie geven op maat van jongeren. “Zo kunnen ze een weloverwogen keuze maken. Op de campagnewebsite vinden de jongeren tips om het gesprek aan te gaan met anderen en video’s en artikels waarbij wordt ingegaan op bepaalde thema’s rond vaccinatie. Iedere vraag wordt serieus genomen. Op de website staat ook een teller die toont hoeveel jongeren al aangaven een vaccin te willen.”

Mythes doorprikken

Een belangrijk onderdeel van de campagne is een vierdelige videoreeks waarin jongeren vragen stellen aan experten Geert Molenberghs en Corinne Vandermeulen. Daarvoor werd samengewerkt met Technopolis in Mechelen. “We hebben er geen seconde over getwijfeld”, zegt Ester Blockx van Technopolis. “Want we doen niets liever dan jongeren informeren over wetenschap. Samen met WAT WAT kunnen we alle mythes rond vaccinatie doorprikken.”

Technopolis ondersteunt de campagne onder meer via teaservideo’s op Instagram en TikTok. “De voorbije jaren hebben we erg ingezet op een socialemediastrategie die focust op de jeugd. Dat komt nu goed van pas”, zegt Blockx. “Zo’n 49% van onze volgers zijn jongeren. Met een bereik van duizenden jonge mensen op sociale media, hopen we de campagne viraal te laten gaan.”

Meer nieuws uit regio Mechelen

DOEN! in Mechelen

Mobiliteit in Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio