Het promotiefilmpje toont hoe het Gasthuismuseum de eeuwenoude zorg voor psychisch kwetsbare mensen en de Dimpnalegende in de kijker zet. 

Het promotiefilmpje toont hoe het Gasthuismuseum de eeuwenoude zorg voor psychisch kwetsbare mensen en de Dimpnalegende in de kijker zet. © RR

Jarig museum krijgt eigen promofilmpje

Geel -

Om het gouden jubileum van het Geelse Gasthuismuseum gepast te vieren, liet de stedelijke dienst Toerisme en Stadsanimatie een professionele promotiefilm opmaken. Die biedt een voorsmaakje van de rijke collectie.

Het Gasthuismuseum blaast dit jaar vijftig kaarsjes uit. Om dat gouden jubileum en de uitgebreide collectie van het museum in de kijker te zetten, is nu een professionele promotiefilm opgemaakt. Het museum toont al vijftig jaar de geschiedenis van de zorg die al eeuwenlang in de schaduw van de Sint-Dimpnakerk aan psychisch kwetsbare personen wordt verleend. Daarnaast bevat het ook heel wat kunststukken. Om de gastvrijheid en de omvang van het Gasthuismuseum onder de aandacht te brengen, liet de dienst Toerisme en Stadsanimatie een professionele promotiefilm maken door videograaf Robin Berghmans. De film is op 15 mei, de naamdag van de Heilige Dimpna, gelanceerd. (ho)

Meer nieuws uit de Kempen

DOEN! in de Kempen

Mobiliteit in de Kempen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio