Pieter Kerkhofs vindt bij Google geen gehoor. 

Pieter Kerkhofs vindt bij Google geen gehoor. © Chris Van Rompaey

Feestwinkel blijft verkeerde telefoontjes krijgen

Lier -

Fun Shop, een winkel in Lier die kostuums en feestartikelen verhuurt en verkoopt, blijft telefoontjes krijgen die voor andere winkels bestemd zijn. Volgens zaakvoerder Pieter Kerkhofs ligt het probleem bij Google, maar dat laat niets van zich horen.

Chris Van Rompaey

“Het gaat niet om opzettelijk verkeerde oproepen. Al die mensen komen zonder dat ze het beseffen bij ons terecht. Ze denken dus dat ze spreken met de winkel die ze daadwerkelijk wilden bellen. Op hun smartphone zoeken ze via Google de winkel op. Vervolgens tikken ze op hun scherm de knop ‘Bellen’ aan. Zij gaan er dus vanuit dat ze gaan terechtkomen bij de opgezochte winkel, maar helaas leidt hun oproep naar onze winkel”, getuigde Pieter Kerkhofs midden vorige maand in deze krant.

LEES OOK: Feestwinkel krijgt al wekenlang dagelijks tot vijftig verkeerde telefoontjes

Als gevolg van de media-aandacht kreeg Kerkhofs toen een telefoontje van Google uit Engeland. “In het Engels beloofden ze me dat ze het probleem gingen onderzoeken en zouden verhelpen als de fout bij Google lag. We zijn drie weken verder, maar van Google heb ik niets meer gehoord en het probleem is dus nog niet opgelost. Ik krijg nog altijd telefoontjes die niet voor mij zijn. De voorbije dagen bijvoorbeeld voor het station van Lokeren, Rituals in het Nederlandse Goes en Delhaize Antwerpen.”

Deze krant nam drie weken geleden contact op met Google België. “We bekijken dit intern en ik laat iets weten”, was de superkorte reactie van de persdienst van Google. Net als Kerkhofs wachten ook wij nog altijd op een antwoord. Kerkhofs kreeg ondertussen ook al reacties van andere winkeliers die, nog langer dan hij, hetzelfde voorhebben. Ook zij werden niet voortgeholpen door Google.



MEER OVER Lier

Meer nieuws uit regio Mechelen

DOEN! in Mechelen

Mobiliteit in Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio