Aangeboden door vdk bank

© vdk bank

vdk bank: een lokale, persoonlijke en duurzame bank

Kanji Vandersmissen: “Ik kies voor een bank waar het om mensen draait”

Ondernemer Kanji Vandersmissen (45) is al zo lang hij zich kan herinneren klant bij vdk bank. Hij zag hoe de bank de afgelopen jaren evolueerde van een lokale naar een nationale speler, maar dan één waar een persoonlijke en duurzame relatie met de klant nog steeds centraal staat.

Kanji Vandersmissen is als eigenaar en zaakvoerder van Vandersmissen Vastgoed (VANVAS) actief in de immowereld, vooral als beheerder, maar ook als vastgoedmakelaar en syndicus. Omdat hij niet alleen bij vdk bank klant is, is hij goed geplaatst om uit te leggen waarin zijn huisbankier zich onderscheidt van andere financiële instellingen.

Sinds wanneer ben je klant bij vdk bank?

“Ik ben van in mijn kindertijd klant bij vdk bank, net zoals de rest van mijn familie. Mijn overgrootvader heeft trouwens het gebouw neergezet waar de hoofdzetel van de bank zich bevindt. In mijn jeugd had ik een Jovo Girorekening bij vdk bank en ook als volwassene ben ik klant gebleven. Ook voor mijn bedrijf is vdk bank de hoofdbank, maar ik ben ook bij andere banken klant.

Waarin onderscheidt vdk bank zich van andere banken?

“De laatste jaren is vdk bank geëvolueerd naar een allround duurzame bank waar je terecht kan voor alle bankzaken en verzekeringen. Maar de bank is erin geslaagd om zijn zeer persoonlijke aanpak te behouden. Waar je bij andere banken vaak bij een anoniem callcenter terecht komt, heb ik zowel bij de hoofdzetel als bij mijn zelfstandig kantoorhouder steeds te maken met dezelfde mensen. Bij de hoofdzetel weet ik dat ik Tania, Jean-Marie, Simon of Lieze aan de lijn zal krijgen. Ik hoef hen niet uit te leggen wie ik ben en ik word direct geholpen. Een heel andere ervaring dan bij de grootbanken waar relatiebeheerders vaak om de paar maand van functie veranderen en waar je tegenwoordig soms zelfs extra moet betalen voor persoonlijk advies.”

Hoe is de digitale bankervaring bij vdk bank?

“Op dat gebied heeft vdk bank een forse inhaalbewering achter de rug. Zowel online als mobiel beschikt de bank sinds anderhalf jaar over een prima website en app, die ik zowel voor mijn particuliere verrichtingen als voor mijn zakelijke transacties bijzonder handig en gebruiksvriendelijk vind. En daarnaast vind ik het leuk dat je desgewenst nog altijd papieren uittreksels kunt afdrukken in de kantoren. Dat helpt me het overzicht te behouden.”

Hoe maakt vdk bank voor jou als ondernemer het verschil?

”Als vastgoedbeheerder hebben we vooral te maken met huurwaarborgen. Ik werk hiervoor altijd met dezelfde contactpersoon bij vdk bank die deze dossiers van a tot z opvolgt. Voor kredietdossiers van kleinschalige bouwprojecten weet ik dat mijn contactpersoon altijd intern zijn invloed aanwendt om de beste deal rond te krijgen. Voor grotere projectdossiers van enkele honderdduizend euro en meer, praat ik rechtstreeks met de persoon die daar verantwoordelijk voor is. Dat leidt tot diepe gesprekken waar grondig wordt gekeken naar mijn businessplan, een echte verrijking vind ik dat. Maar ook op het vlak van heel banale, alledaagse dingen word ik door de medewerkers heel snel en efficiënt geholpen, zoals laatst toen ik de pincode van mijn Visakaart was vergeten.”

Vind je het belangrijk dat vdk bank ook een duurzame bank is?

“Zeker, en dan gaat het voor mij niet alleen over milieuaspecten, maar ook over het feit dat vdk bank een lokaal verankerde bank is waar het niet alleen om cijfers maar ook om mensen draait. Het is een bank die inzet op duurzame relaties met klanten en personeel – dat laatste leid ik af uit het geringe personeelsverloop en het enthousiasme dat de medewerkers uitstralen. En ik vind het ook belangrijk dat vdk bank investeert in erfgoed zoals het Hof van Gruuthuse in Gent.”