©  BELGA

Aan bestaand Antwerps havenlogo gewoon ‘Bruges’ toegevoegd

Ze vertelden het destijds niet zo graag, maar de rebranding met een verfrist logo begin 2019 kostte het Havenbedrijf Antwerpen bijna een half miljoen. Het was dus ook even uitkijken wat er door de fusie zou gebeuren.

Het ging destijds om zo’n 400.000 euro – voor een wereldhaven wellicht niet eens een overdreven bedrag – waarmee een hele nieuwe huisstijl, het herstickeren van voertuigen enzovoort werden betaald. Maar was het logo na ruim twee jaar alweer rijp voor de vuilnisbak? Nee, want na een ceremoniële druk op de (aparte) knoppen door Brugs burgemeester Dirk De fauw en Antwerps havenschepen Annick De Ridder kwam plots het bekende Antwerpse havenlogo tevoorschijn. Onder ‘Port of Antwerp’ kwamen er powerpointgewijs elegant de letters ‘Bruges’ bij.

Niet het langere ‘Zeebrugge’ trouwens, zoals nu het logo ‘Port of Zeebrugge’ toont. “Brugge als naam is ook zo’n bekendheid in het buitenland”, zegt De fauw. “Eerder als toeristische plaats dan als haven, maar internationaal hebben we zo twee sterke merken. Dat is de beste keuze, stelden ook externe experts duidelijk. Lokaal zal de naam ‘Zeebrugge’ wel behouden blijven, ook voor de havengemeenschap.”

 

 ©  RR

cm

MEER OVER Haven Antwerpen