Antwerpse Liandra Sadzo kruipt in huid van ‘geldezel’ voor campagne op sociale media

Om het bewustzijn rond geldezels aan te scherpen en op de gevaren ervan te wijzen bij jongeren, lanceert Febelfin een campagne op sociale media. “Dat is niet alleen een geliefd kanaal bij jongeren, maar ook een van de favoriete ronselplekken van de criminelen”, zegt Febelfin.

LEES OOK. Criminele organisaties zetten steeds meer jongeren in als ‘geldezels’

Voor de gelegenheid kruipen twee bekende Belgen in de huid van een geldezel: de Antwerpse Liandra Sadzo (bekend van #LikeMe en De Buurtpolitie) en de Brusselse Sophie Maréchal. Ze vertellen in een video hoe de criminelen te werk gaan en wijzen op de nare gevolgen voor wie geldezel speelt. De boodschap: “Laat je niet verleiden om een geldezel te zijn. Snel geld verdienen is een illusie.”

De video’s werden opgenomen in Smile Safari, het Instagram- en TikTokmuseum in Brussel. Daar heeft Febelfin een speciale kamer laten maken met een gouden geldezel erin. Als de coronamaatregelen het toelaten, gaat het museum opnieuw open voor het grote publiek op 17 december.

LEES OOK. De favoriete plekken van Liandra Sadzo (#LikeMe): “Ik ken de Zoo als mijn broekzak”

dvd

MEER OVER Video