© Shutterstock
Kunnen we binnenkort shoppen via YouTube?
Op Instagram kunnen we al doorklikken op kleding en juwelen die we wel in onze kast willen hebben, maar binnenkort kunnen we misschien hetzelfde via YouTube. Het videoplatvorm experimenteert met verschillende opties waarbij kijkers in de toekomst ineens ook een virtueel winkelmandje kunnen vullen.
Momenteel is het bedrijf via kleine videokanalen aan het onderzoeken hoe het efficiënt een online winkelluik kan integreren. De doelstelling is om tijdens het bekijken van een filmpje, meteen de kleding, accessoires of gadgets die je op het scherm ziet te kunnen aanklikken én aan te schaffen. Een YouTube-catalogus, zeg maar.
De grootste videosite ter wereld vroeg videomakers onlangs om producten in hun clips te taggen en bij te houden. De gegevens worden vervolgens gekoppeld aan analyse- en winkeltools van het overkoepelende bedrijf Google. Meer details over de toekomstplannen zijn niet bekend, maar een woordvoerder zei wel dat “makers controle zullen hebben over de producten die worden getoond”.
Managers bij Google geven wel al maanden aan dat YouTube centraal zal staan in hun e-commercestrategie. Chief Executive Officer Sundar Pichai suggereerde onlangs nog dat de populaire unboxing video’s mogelijk kunnen omgezet worden in een winkelopportuniteit. Eind vorig jaar begon YouTube met het testen van een vergelijkbare Shopify-integratie waarbij twaalf items te koop zouden kunnen aangeboden worden door middel van een digitale carrousel onder de video’s.
Hoofdpunten
Mechelse burgemeester over commotie rond massa boetes: “Aanpassing is te vergelijken met invoering autoluwe binnenstad”
ANTWERPEN LIVE. Volg al het nieuws uit Antwerpen hier op de voet
Rusland is vanaf vandaag voorzitter van de VN-Veiligheidsraad, en dat stuit wereldwijd op onbegrip: “Slechtste 1 aprilgrap ooit”
Werkman Christof (38) redt kinderen uit appartement bij zware brand in Deurne: “Op zo’n moment denk je geen twee keer na”
MEER OVER Mode & Beauty
“Net als ik het gesprek wil herstarten, doet hij iets onverwachts”: Rika Ponnet over een magisch moment in haar praktijk
Jani Kazaltzis en vriend ontwikkelden Ioan, skincare voor iedereen: “Het idee ontstond op een Grieks strand bij zonsondergang”
Kijk binnen in een 18de-eeuwse hoeve met unieke aanbouw: “Ik kan niet zeggen dat ik onze walvis heel mooi vind”
ROYALS. Maxima blust brandjes en zo doet koning Charles boodschappen