©  Shutterstock

Dit serum van nog geen tien euro is de grote favoriet onder beautyfans

Wie last heeft van acnelittekens en oneffenheden in het gezicht en op zoek is naar een middeltje om de problemen te vervagen, zou weleens geholpen kunnen worden dankzij het populairste serum op sociale media. Beautyfans over de hele wereld bejubelen een flesje van cultmerk The Ordinary, dat nog geen tien euro kost.

vwh

Het bewuste flesje kreeg de naam Peeling Solution mee en bevat een mix van ingrediënten die je huid een opkikkertje moeten geven. De concrete samenstelling? Dertig procent alfa hydroxyzuren (glycolzuur/melkzuur/wijnsteen/citroenzuur), twee procent betahydroxyzuur (salicylzuur), hyaluronzuur crosspolymeer, vitamine B5, zwarte wortel en tasmaanse perperbes.

Hoe gebruiken?

Je brengt de bloedrode substantie als een masker aan op je gelaat, laat die maximaal tien minuten inwerken en spoelt je gezicht erna grondig af. Doe dit een à twee keer per week, bij voorkeur ’s avonds (zo kunnen de bestanddelen rustig geabsorbeerd worden) en na enkele weken zou je huid er minder dof uitzien. Het middel belooft ook donkere vlekjes en een ongelijkmatige huidstructuur aan te pakken en dode huid te verwijderen.

Die beloften worden volgens veel (merkonafhankelijke) beautyfans ingelost, zo bewijzen ze met voor- en na-filmpjes op TikTok en co. Een van hen is Kaelyn White. De vrouw toont met verschillende foto’s in een compilatievideo, die al meer dan 600.000 keer is geliket, hoe de sporen van haar acne zijn vervaagd. Het is trouwens ook geen geheim dat realityster Kim Kardashian fan is van het merk.

Wat zegt de dermatoloog?

“Dit product biedt niets nieuws onder de zon: de formule is heel klassiek”, aldus Thomas Maselis. “Het is in principe een lichte fruitzuurpeeling, die inderdaad enige positieve invloed zal hebben op lichte acne en kleine puistjes. Reken wel twee maanden voor je het effect merkt. Smeer het niet waar je huid van nature al droog is, want dan is de kans op irritaties groter. Zeker nu het winter wordt en de lucht ook droger is, kan de peeling agressiever uit de hoek komen. Dit is echt een middel voor mensen met een vette huid.” De expert voegt eraan toe dat het product een licht inflammatoire reactie zal veroorzaken, wat na een tijdje een verjongend effect kan geven. “Het zal een beetje helpen, maar verwacht geen wonderen”, klinkt het nog.

Naast dit hyper populaire serum, na aanvulling van de voorraad onder meer te koop bij de Bijenkorf.be voor 7,95 euro (30 ml), maakt momenteel nog een ander merk furore bij de jonge generatie. CeraVe, een dermatologisch geteste productlijn van L’Oréal die al vijftien jaar bestaat, beleeft dankzij een enthousiaste TikTok-gebruiker met veel aanhang een gloriemoment. Vooral de reinigingslotion met salicylzuur wordt geprezen.




Aangeboden door Het Nieuwsblad kortingscodes:
De beste Farmaline korting vind je op Het Nieuwsblad Kortingscodes >>



NIET TE MISSEN