Brandweer forceert deur voor vergeten potje op het vuur

Nijlen -

De brandweer rukte dinsdagmiddag uit naar een appartement op de Bouwelsesteenweg in Nijlen. Daar had een buur alarm geslagen omdat hij een brandgeur opmerkte en omdat er ook sprake was van rook.

Omdat er in de betreffende flat niemand aanwezig was, forceerde de brandweer zich een toegang en stelde vast dat er op het fornuis in de keuken nog een potje op het vuur stond. De pot werd verwijderd en nadien werd de flat grondig verlucht zodat alle rook en geur wegtrok. Van een brand was er – gelukkig – geen sprake.

Niemand raakte bij de brand gewond. Het appartement is niet onbewoonbaar, maar omdat de brandweer de toegangsdeur had geforceerd, moest die wel worden hersteld door een schrijnwerker. (tdk)



Meer nieuws uit regio Mechelen

DOEN! in Mechelen

Mobiliteit in Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio