© Guy Delforge

Gemeentediensten Bornem werken voortaan op afspraak

De gemeente Bornem zet de digitalisering verder. Met een online afsprakenmodule wil het gemeentebestuur de dienstverlening in het gemeentehuis en in het Sociaal Huis optimaliseren.

“Een online afspraak maken met de leden van het schepencollege kon al langer, vanaf nu is dit ook mogelijk voor de diensten burgerzaken, omgeving, patrimonium, en voor de diensten in het Sociaal Huis”, zegt het gemeentebestuur. “Vanzelfsprekend kunnen inwoners veel attesten en producten online blijven aanvragen.”

Een afspraak maken kan via de gemeentelijke website www.bornem.be. Wie niet online kan, kan telefonisch een afspraak maken tijdens de openingsuren. Voor gemeentediensten is dat van 9 tot 12u en op woensdag ook van 13.30 tot 19u op tel. 03 890 69 00. Een afspraak met de diensten van het Sociaal Huis maak je van 9 tot 12u op tel. 03 890 60 70.

“Met deze manier van werken willen we wachtrijen vermijden en mensen het voor hen meest geschikte moment laten kiezen om naar het gemeentehuis of het Sociaal Huis te komen”, zegt het gemeentebestuur. “Bovendien bieden we de mensen zo meer privacy en kunnen we in deze coronaperiode de veiligheid van de bezoekers beter waarborgen. De medewerkers weten immers perfect hoeveel mensen zich in het gebouw bevinden en kunnen daar naar handelen.”

Mensen die een afspraak maakten, tonen de code aan het onthaal en worden onmiddellijk doorverwezen naar de bevoegde balie. De baliemedewerker is van hun komst op de hoogte en kan hiervoor al voorbereidend werk doen zodat afspraken sneller kunnen afgehandeld worden.

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio