Food

Geen bloot lijf te zien, maar toch mogen kinderen deze reclame niet zien wegens “te sexy”

Print

Video: KameraOne

De reclame duurt maar zo’n 30 seconden, maar toch werd er besloten om deze reclame voor smoothies te censureren. Reden? De ‘gezonde food porn’ is niet voor kleine kijkertjes bestemd wegens “te sexy”.

In de video wordt er nogal suggestief omgegaan met stukken fruit. De eerder sensuele beelden tonen niet eens een streepje naakt, maar toch mag de reclame pas na 21 uur uitgezonden worden. Het bedrijf Swisse Me vindt de maatregel alleszins een beetje overdreven: “Er is niets natuurlijkers dan een mondvol fruit, net zoals onze smoothies zijn. Dit is niet zo maar wat food porn, het is gezonde food porn.”

bekijk ook

Burger King probeert in nieuwe reclamespot klanten te verleiden met … een beschimmelde Whopper

Fastfoodrestaurant verontschuldigt zich na kritiek op “seksistische” reclame waarin jongens naar borsten staren

NIET TE MISSEN