Batterijlader veroorzaakt brand op droogkast

Foto: rr

Batterijlader veroorzaakt brand op droogkast

Print
Hoboken -

Een batterijlader heeft vrijdagmiddag een brand veroorzaakt in Hoboken. De lader die op een droogkast lag, raakte oververhit waardoor de droogkast vuur vatte.

De Brandweer Zone Antwerpen rukte vrijdagmiddag uit naar een woning in de Emiel de Harvenstraat. Er was brand ontstaan aan de droogkast. Toen de brandweer ter plaatse kwam, waren de vlammen al gedoofd door de bewoners. “De brandweer controleerde of alles wel veilig was”, zegt de politiezone Antwerpen.

De brandweer verluchtte de woning en de bewoners gingen voor de zekerheid naar buiten. “Twee bewoners werden naar het ziekenhuis gebracht voor controle omdat ze rook ingeademd hadden”, zegt de politie. De schade in de woning bleef beperkt. “De oorzaak van de brand was een defect aan een acculader die op de droogkast stond. Die raakte oververhit waardoor de droogkast vuur vatte”, aldus nog de politie.

Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio