© Joren De Weerdt

Infrabel vat ‘grootste spoorwerken ooit’ aan tussen Mechelen en Dendermonde

Infrabel en dochteronderneming TUC RAIL starten op maandag 2 maart met de grootste spoorwerf ooit tussen Mechelen en Dendermonde. Het gaat om vernieuwings- en onderhoudswerken die noodzakelijk zijn om veilig treinverkeer op deze spoorlijn te garanderen.

Alain van Veldhoven

Er zal dag en nacht gewerkt worden om de sporen, dwarsliggers, bovenleiding en de seininrichting te vernieuwen. Tegelijk zijn er voorbereidende werkzaamheden om, op termijn, het Europese veiligheidssysteem (ETCS) te installeren.

In het station van Mechelen worden, langs de kant richting Dendermonde, de bestaande wissels vernieuwd en worden er ook twee nieuwe geplaatst. In totaal komen er dus vier nieuwe wissels. Dat betekent dat er qua organisatie van het treinverkeer meer mogelijkheden zullen zijn. Vanaf de uitrit van het station Mechelen tot aan de Jan Bogaertsbrug in Kapelle-op-den-Bos worden, naast de bovenleiding, ook de sporen volledig vernieuwd.

Het epicentrum van de werken is de vernieuwing van de Jan Bogaertsbruggen over het Zeekanaal in Kapelle-op-den-Bos, tijdens de paasvakantie, en dit in nauwe samenwerking met De Vlaamse Waterweg. De werf van bijna 30 km strekt zich uit over drie provincies en vijf gemeenten.

https://infrabel.be/nl/mechelen-spoorvernieuwingswerken

MEER OVER NMBS

Meer nieuws uit regio Mechelen

DOEN! in Mechelen

Mobiliteit in Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio