Artificiële intelligentie op school: “Resultaten voor wiskunde verbeteren met 20%”

Nick De Schutter geeft nog wat uitleg op het bord. Daarna loggen de leerlingen in op hun laptops en beginnen ze elk aan hun oefeningen. Foto: Joren De Weerdt

Kasterlee -

Al meer dan een decennium scoren Vlaamse scholieren jaar na jaar slechter in wiskunde. Maar na de kerstvakantie zijn negen scholen in Vlaanderen van start gegaan met Eduten Playground, een uniek Fins programma. De leerlingen maken er hun wiskundeoefeningen op basis van artificiële intelligentie. Hun resultaten gaan er spectaculair op vooruit en de leerkrachten krijgen veel meer tijd om zich met het échte onderwijs bezig te houden. We gingen op bezoek in een middelbare school in Kasterlee.

39 leerlingen uit de brede eerste graad van de A-stroom in het eerste middelbaar hebben in de voormiddag een wiskundeles gekregen over de modus, de mediaan en het gemiddelde. Maar nu is het namiddag, ...

Meest gelezen GVA+

Sport

DOEN!