STANDPUNT. Chauffeurs ook mee verantwoordelijk voor ongevallen

Foto: Victoriano Moreno

STANDPUNT. Chauffeurs ook mee verantwoordelijk voor ongevallen

Wat moet je niet allemaal doen om te proberen een tunnel veilig te maken? Tunneldosering was er sinds kort al in de Beverentunnel, met bij te druk verkeer automatisch een rijstrook minder in de aanloop naar de tunnel, waardoor de file eerder al ontstaat en niet pas in de donkere pijp. Een variabele snelheidsregeling geldt er ook. En vrachtwagens mogen er soms op de linkerrijstrook om voorbij een file te kunnen rijden. Er werd voorts al gesleuteld aan de regeling van de verkeerslichten aan het kruispunt na de afrit Waaslandhaven-Noord, vlak na de tunnel richting Nederland, waar het verkeer naar Katoen Natie passeert. En binnenkort komt er trajectcontrole.

Het lijkt wel een macabere achtervolging door het noodlot, met slechte afloop. Tientallen accidenten zijn er gebeurd in de tunnel in de voorbije jaren, de maatregelen volgden elkaar op. Maar gisteren ...

Exclusieve artikels voor abonnees

Sport

DOEN!