Nieuw testproject Asos: 16 modellen tonen dezelfde jurk om klanten te helpen bij hun keuze

Foto: Asos

Mode

Nieuw testproject Asos: 16 modellen tonen dezelfde jurk om klanten te helpen bij hun keuze

Print

De Britse webshop Asos wil naar eigen zeggen zijn klanten nog beter helpen bij hun aankopen en experimenteert daarom met augmented reality. Zo kunnen potentiële kopers een kledingstuk bekijken in verschillende maten en op verschillende lichaamstypes.

Met ‘See My Fit’ wil Asos zijn klanten helpen bij het kopen van dat ene jurkje of broekpak, dat in de webshop getoond wordt door een model. “Met de technologie willen we diezelfde kleren ook tonen op vrouwen met een andere lichaamsbouw, die past bij die van de klant.” Gebruikers klikken simpelweg een van de 800 jurken aan, die deelnemen aan de test, en gaan dan over naar de knop ‘See My Fit’. Daarna verschijnt de jurk maar liefst zestien keer, gedragen door modellen met maatje 32 tot en met 46.

De technologie werd ontworpen door Zeekit, een bedrijf dat augmented reality wil integreren binnen de modewereld. Daarbij worden livebeelden aangevuld met computerelementen.

NIET TE MISSEN