Bewoner naar ziekenhuis na brand in appartement

Een brand heeft zondagnacht heel wat schade aangericht in een flat in de Lindelei in Hemiksem. Een bewoner ademde daarbij veel rook in en werd naar het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) overgebracht.

tdk

De bewoner was, toen het vuur uitbrak, nog wakker. Omdat de brand met heel wat rook gepaard ging, sloeg hij ook alarm bij zijn buurman. Beide mannen konden zichzelf in veiligheid brengen, maar de bewoner van het getroffen appartement liep nog enkele malen naar binnen en ademde daarbij teveel rook in. Hij werd ter plaatse verzorgd door een MUG-team en voor een zuurstofbehandeling naar het ziekenhuis overgebracht.

“De brand situeerde zich eigenlijk in het plafond van het appartement en het isolatiemateriaal van het dak. We hebben het plafond moeten uitbreken en ook de isolatie moeten weghalen om alles geblust te krijgen. In het appartement is de schade daardoor aanzienlijk. Vooral door de rook”, zegt brandweerofficier Pierre Van Sand van hulpverleningszone Rivierenland.

Wat de brand heeft veroorzaakt, is voorlopig nog niet duidelijk. De bewoner en zijn buurman kunnen voorlopig elders terecht, want ook in het aanpalende appartement is er rookschade en geurhinder.

DOEN! in Antwerpen

Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio