Eerste ‘vape-dode’ in België: Raphaël sterft na gebruik van e-sigaret

Raphaël was een rugbyspeler. Foto: rr

Eerste ‘vape-dode’ in België: Raphaël sterft na gebruik van e-sigaret

Hij was 18 en een boom van een kerel. Toch is Raphaël in nauwelijks één maand tijd bezweken aan een longontsteking. “Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een e-sigaret en/of de vulling ervan”, zeggen zijn artsen. Een trieste primeur voor ons land. “Ik hoop dat de dood van mijn zoon andere slachtoffers van de e-sigaret kan helpen voorkomen”, zegt vader Thierry.

In de Verenigde Staten staat de teller van vape-doden intussen op 39. En tweeduizend andere gebruikers van de e-sigaret schrijven hun ademhalingsproblemen toe aan het toestel dat hen van hun tabaksverslaving ...

.

Meest gelezen GVA+

Sport

DOEN!