Appartementsblok geëvacueerd voor gasgeur

Print
Mechelen -

Een veertigtal bewoners van een woonblok in de Mahatma Gandhistraat in Mechelen is donderdagvoormiddag geëvacueerd nadat er in de kelder van het gebouw een gasgeur was waargenomen. Het gevaar is inmiddels geweken.

De brandweer voerde metingen uit en stelde vast dat er vooral in het gasmeterlokaal een hoge concentratie gas hing. De bewoners zijn opgevangen in het dienstencentrum Den Abeel. Het duurt wellicht nog enkele uren voor ze terug mogen keren naar hun flats.

“Samen met de brandweer hebben we nazicht gedaan in alle flats om zeker te zijn dat iedereen het gebouw had verlaten. Omdat de lift niet mocht gebruikt worden, hebben we de mensen die slecht ter been waren geholpen bij de evacuatie. Alles is in alle rust verlopen. Paniek was er niet bij de bewoners”, zegt Dirk Van de Sande van de lokale politie Mechelen-Willebroek.

Aanvankelijk werd gedacht dat het lek zich aan een gasleiding in de kelder situeerde, maar ondertussen lijkt het erop dat het gaslek zich buiten, vlak bij het appartementsgebouw, heeft voorgedaan. Via buizen en holtes zou de gasgeur zich dan in de kelder van het appartement verspreid hebben. Fluvius was ter plaatse om het lek te detecteren en te herstellen. De bewoners mochten om 15u terugkeren naar hun appartement. Het gevaar is geweken.

 

 

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio