Callcenter IPG wil 96 banen schrappen

IPG Contact Solutions telt circa 1.800 medewerkers. Foto: Guy Puttemans

Callcenter IPG wil 96 banen schrappen

Print

Het callcenter IPG Contact Solutions wil tegen eind dit jaar 96 banen schrappen in België. Het bedrijf heeft een vestiging in de Uitbreidingsstraat in Antwerpen, maar de meeste ontslagen zouden in Brussel vallen.

IPG Contact Solutions behoort tot de grootste callcenters van België. Het telt circa 1.800 medewerkers, waarvan 250 in Antwerpen.

Het bedrijf beantwoordt onder meer de telefoontjes van klanten van Proximus, maar het telecommunicatiebedrijf gaat door een herstructurering zijn callcenters verplaatsen naar het buitenland. Daardoor verliest IPG een belangrijke klant en sneuvelen er dus banen.

“Dit is een stomp in de maag van het personeel”, zegt Patricia Van Goel, secretaris van de socialistische vakbond BBTK. “De meeste ontslagen zullen in Brussel vallen, omdat Proximus vooral de Franstalige callcenters naar Noord-Afrika overhevelt. Maar als een bedrijf in Brussel problemen heeft, kan dat ook niet goed zijn voor de vestiging in Antwerpen”, zegt Van Goel. De vakbonden gaan nu de voorwaarden van het collectief ontslag met IPG onderhandelen.

.

Nu in het nieuws