“De vleesloze hamburger is een kantelmoment”: hét symbool van vleesconsumptie bestaat nu ook in geloofwaardige plantaardige variant

Onze reporter doet de test. Foto: Patrick De Roo

“De vleesloze hamburger is een kantelmoment”: hét symbool van vleesconsumptie bestaat nu ook in geloofwaardige plantaardige variant

Een hamburger zonder vlees: wat tien jaar geleden bijna ondenkbaar was, klinkt ook nu nog vreemd. Maar ook de grote ketens zetten vegetarische of zelfs veganistische varianten op de kaart die de smaak, structuur en visuele kenmerken van een hamburger benaderen. “Een symboolproduct dat een kantelmoment inluidt”, zegt marketingspecialist Gino Van Ossel.

McDonald’s, een bastion van de wereldwijde vleesconsumptie, breidt het vegetarische aanbod in ons land uit. Naast de gekende hamburgers McVeggie en Veggie Deluxe serveert het vleesloze versies van McNuggets ...

.

Meest gelezen GVA+

Sport

DOEN!