Wierook wellicht oorzaak van kamerbrand in Merksem, acht mensen naar ziekenhuis

Foto: bfm

Wierook wellicht oorzaak van kamerbrand in Merksem, acht mensen naar ziekenhuis

Antwerpen / Merksem -

In de Waterleliestraat in Merksem brak woensdagavond brand uit op de eerste verdieping van een appartement. Daarbij brandde één kamer helemaal uit, wellicht door wierook. De bewoners van het pand konden het gebouw op eigen kracht verlaten, maar acht mensen moesten wel naar het ziekenhuis omdat ze te veel rook hadden ingeademd.

Het vuur brak rond 21.50 uur uit. Wellicht was smeulende wierook in contact gekomen met papier. De eerste verdieping van het pand werd tijdelijk onbewoonbaar verklaard. De andere wooneenheden konden meteen na de blus- en verluchtingwerken opnieuw in gebruik worden genomen.

“Een belangrijk detail bij deze korte maar hevige brand is dat de binnendeuren gesloten waren”, legt Kristof Geens van de Antwerpse brandweer uit. “Daardoor bleef de brand gelukkig beperkt tot één kamer in het gebouw. De brandweer was snel ter plaatse en kon het vuur blussen.”

Acht personen hadden te veel rook ingeademd. Drie van hen werden met een ziekenwagen weg gebracht. Vijf anderen konden zich op eigen kracht naar het ziekenhuis begeven voor verzorging.

Wierook wellicht oorzaak van kamerbrand in Merksem, acht mensen naar ziekenhuis
Foto: bfm
Meer nieuws uit Antwerpen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio