Lingeriemodel Myla Dalbesio ontwerpt lijn voor dames met rondingen: “Ik was het beu dat mijn boezem niet in een badpak paste”

Mode

Lingeriemodel Myla Dalbesio ontwerpt lijn voor dames met rondingen: “Ik was het beu dat mijn boezem niet in een badpak paste”

Print

Het Amerikaanse model Myla Dalbesio (32), die onder meer te zien was in de badmodespecial van Sports Illustrated, heeft een eigen capsulelijn ontworpen voor het Belgische PrimaDonna. Daarin vinden dames met curves zowel lingerie, badmode als sportoutfits.

Myla Dalbesio werkt al jaren als model voor het lingerielabel, dat in de portefeuille zit van de Belgische groep Van de Velde. Vanuit haar ervaring als model en boegbeeld voor body positivity, groeide het idee voor een eigen capsulelijn “omdat er iets miste”.

Na een wisselwerking van achttien maanden met een team vrouwelijke ontwerpsters, ligt haar collectie in de rekken. “We hebben alles zelf gepast. Als het niet comfortabel zat, waren we niet tevreden en pasten we het ontwerp aan. Comfort was de rode draad doorheen het proces”, zegt Myla.

Lingeriemodel Myla Dalbesio ontwerpt lijn voor dames met rondingen: “Ik was het beu dat mijn boezem niet in een badpak paste”
Foto: PrimaDonna

Te lief, te oubollig

“Ik had vroeger veel moeite om passende lingerie of badmode te vinden. Er waren wel veel coole stuks voor vrouwen met kleinere cupmaten, maar mijn borsten floepten er altijd uit. Het was frustrerend om in de winkel telkens te horen van verkoopsters dat ze hetgeen ik naar op zoek was eigenlijk niet in mijn maat hadden. De setjes voor vrouwen met een vollere boezem waren vaak te meisjesachtig - strikjes en kristallen incluis - of precies enkel geschikt voor oma’s”, zegt ze.

Hip versus tijdloos

Voor haar eigen lijn spitste de brunette zich toe op stoere creaties met een streetstyle-stempel en een vleugje sexappeal, die door het gebruik van veel zwart en zilver zowel eigentijds als tijdloos kunnen gedragen worden.

“Bij de onderbroek met hoge taille blijft alles mooi op zijn plaats, maar er zit een doorzichtige strook aan de zijkant waardoor er een sensueel accent wordt toegevoegd. De lijn is bovendien ontwikkeld om verschillende combinaties aan te moedigen. Neem een beha van het ene setje en draag het bij een slipje van een ander setje.” De beha’s, slips, badmode en sportkleding vallen onder de overkoepelde slogan ‘It’s all in you’. "Want dat is de zelfbeeld boostende boodschap die we willen verspreiden naar vrouwen toe: “alles zit in jezelf!”"

Lingeriemodel Myla Dalbesio ontwerpt lijn voor dames met rondingen: “Ik was het beu dat mijn boezem niet in een badpak paste”

Drie gouden tips van Myla

- Ken je maat. Dat is het absolute begin voor als je lingerie of badmode gaat shoppen.

- Als je twijfelt over je maat, stel je dan niet tevreden met een beha die net niet goed genoeg zit. Laat je opmeten in de winkel.

- Hoe veel bloggers, influencers en modellen je op Instagram ook volgt: als je je jezelf bij het zien van de beelden onzeker of gewoon niet goed voelt, ontvolg hen dan in het belang van je zelfzekerheid.

PrimaDonna x Myla Dalbesio is vanaf nu verkrijgbaar in de winkel en online via de officiële site van het merk. Prijzen starten vanaf 19,90 euro.

bekijk ook

Lingeriespot te heet voor grote schermen in kledingwinkels: "Dit is softporno"

 

 

Megan Fox toont zich van meest sexy kant voor eigen lingerielijn

 

 

 

Om in te bijten: playboymodel hult zich in lingerie gemaakt uit chocolade

 

 

 

 

NIET TE MISSEN