Na Diet Prada: Estée Laundry tikt beautymerken op de vingers

Foto: Instagram/ Estée Laundry

Beauty

Na Diet Prada: Estée Laundry tikt beautymerken op de vingers

Print

Kopieergedrag in de modewereld? Dat wordt aangepakt op de Instagrampagina van Diet Prada. Ook de beautysector krijgt er nu een dergelijke ‘waakhond’ bij: Estée Laundry.

Net als Diet Prada klaagt Estée Laundry op Instagram kopieergedrag, gebrek aan diversiteit of andere ongepaste acties van grote merken aan. Deze laatste focust zich daarbij op de beautysector.

Zo kreeg Fenty, het beautymerk van Rihanna, al de wind van voren op Estée Laundry, nadat het een product met de naam ‘Geisha Chic’ op de markt bracht. Door alle heisa zag het merk zich genoodzaakt om het product tijdelijk uit de winkelrekken te halen. Ook Glossier haalde zich al de woede van Estée Laundry op de hals met zijn vermeende veganistische mascara en Kim Kardashian kreeg de wind van voren voor haar post over eetlustremmende lollies.

“Zich in stilte hullen en hopen dat de storm zomaar overwaait, is het ergste wat merken die onder vuur komen te liggen kunnen doen. Het internet vergeet nooit”, benadrukt Estée Laundry, dat zichzelf omschrijft als “een klein beautycollectief dat transparantie, eerlijkheid en gelijkheid in de beautywereld wil integreren.

Het Instagramaccount heeft nu al meer dan 60.000 volgers verzameld, waaronder een groot aantal journalisten, publiciteitsmensen en zelfs Victoria Beckham. De identiteit van de oprichters blijft voorlopig wel geheim. “Het is van belang dat de focus niet op ons komt te liggen, maar op de thema’s die we aankaarten.”

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#Laundrites, how’s this for transparency? #LaMer may be considered the creme de la creme of luxurious skin care products, but a report from 2010 says the ingredients in Crème De La Mer are worth just a fraction of its hefty price tag. (Shocker!) . It contains relatively common ingredients like vitamins and minerals, eucalyptus and wheat germ, but carries an uncommonly high price: in 2010 just one ounce retailed for $130.00 at #SaksFifthAvenue (it is now $175.00). . #DailyMail recruited cosmetic chemist #WillBuchanan to analyze the real price of a jar. Even with a generous allowance for the cost of La Mer's prized ingredient, bio-fermented sea kelp, the ingredients in a 100 ml jar that costs the equivalent of U.S. $320 (now $490) were estimated to cost around $20. . La Mer defended the product and its price tag, stating that “Crème de la Mer offers value for money because it is a luxury product made in artisanal fashion that performs brilliantly and delivers what it promises.” They added, “Do we make money from Crème de la Mer? Of course - we're a business. But do we gouge the consumer? Absolutely not." Well, we beg to differ.?? #NYDailyNews #EsteeLauder

A post shared by Estée Laundry (@esteelaundry) on

NIET TE MISSEN