Rihanna slaat de bal mis met product in make-uplijn

Foto: ISOPIX

Beauty

Rihanna slaat de bal mis met product in make-uplijn

Print
Popster Rihanna heeft naar aanleiding van de zomer enkele nieuwe producten aan haar make-uplijn Fenty toegevoegd. Daarbij horen ook drie nieuwe highlighters, waarvan een met een ongelukkig gekozen naam. Fans zijn niet blij met de term ‘Geisha Chic’ op een van de doosjes.

Het beautymerk kondigde via Instagram aan dat de nieuwe producten vanaf 5 april in de rekken liggen bij beautyketen Sephora, maar door een klacht zal er ‘Geisha Chic’ niet te bespeuren zijn.

“Ik denk dat het heel belangrijk is dat jullie een nieuwe naam bedenken”, schreef een kritische fan in een reactie op de aankondiging die gedeeld werd via beautyprofiel Trendmood. “Er is een lange, onderdrukkende geschiedenis van de geishacultuur. En de fetisjering ervan is iets waar mensen zich van zouden moeten distantiëren. Gelieve dit te heroverwegen.”

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by TRENDMOOD (@trendmood1) on

Het merk neemt de kritiek erg serieus en besloot om de highlighter met een steenrode kleur voorlopig uit het gamma te halen. Wat het plan nu is, is niet duidelijk. Vermoedelijk zal het product een nieuwe naam krijgen en later in de collectie worden geïntroduceerd.

Sinds de oprichting heeft Fenty een goede relatie met volgers onderhouden. Het merk reageert onder meer soms op tweets. Het is geen verrassing dat merkvertegenwoordigers onmiddellijk een oplossing zochten voor dit probleem. De twee andere highlighters, 'Mo’ Hunny/Afternoon Snack' en 'Penny 4 u thots', komen wel gewoon in de winkelrekken zoals voorzien.

NIET TE MISSEN