Populair modemerk valt door de mand door gesjoemel met labels

Mode

Populair modemerk valt door de mand door gesjoemel met labels

Print

Het Britse merk Pretty LittleThing heeft klanten teleurgesteld. Onlangs kwam aan het licht dat het label etiketten van goedkopere kleding verwijdert, om die vervolgens te vervangen door eigen etiketten en de stuks duurder te verkopen. Foto’s en filmpjes doen momenteel de ronde op internet om het schandaal te bewijzen.

Op het beeldmateriaal van klanten is te zien hoe er aan de binnenkant van de kleding nog een stukje van een ander etiket hangt, oorspronkelijk van het budgetvriendelijke merk Fruit of the Loom. Het oude etiket is volgens de fans te slordig verwijderd in het proces dat de stuks moet klaarmaken voor verkoop in de populaire webwinkel. Naast het overschotje hangt immers ook een etiket van PrettyLittle Thing, dat de items tot vier keer duurder prijst.

“Dus, Pretty Little Thing verkoopt joggingbroeken van Fruit of the Loom van zo'n 6 à 12 pond voor 20 pond en haalt gewoon de originele etiketten eruit”, alarmeerde ene Katie Waddilove. Sinds haar bericht deelden nog zeker 5 andere mensen die zich belazerd voelen een gelijkaardige foto. Een van hen ontdekte ook een afgeknipt etiket bij een andere Britse keten, Topman. “Ik koop geen kleren meer bij deze winkels”, komt hier en daar terug. Voorlopig hebben de ketens nog niet op de confronterende beelden gereageerd.

Het is niet de eerste keer dat PrettyLittle Thing in opspraak komt. Het merk, dat jonge meisjes als doelgroep heeft, kwam al eerder negatief in het nieuws omdat de kleren die online worden voorgesteld er in het echt helemaal anders uitzien.

NIET TE MISSEN